کچاد؛ ارزنده و سودساز | هیجان فروش حقیقی دامن کچاد را هم گرفت

کچاد؛ ارزنده و سودساز | هیجان فروش حقیقی دامن کچاد را هم گرفت

نماد کچاد یا همان چادرملو یکی از بهترین نماد‌های گروه استخراج کانه‌های فلزی است. متوسط p ب E این نماد 6.14 بوده که 2 واحد کمتر از متوسط گروه است. این نماد به لحاظ تکنیکالی در چه وضعیتی قرار دارد؟

به گزارش نبض بورس، نماد کچاد یا همان چادرملو یکی از بهترین نماد‌های گروه استخراج کانه‌های فلزی است. متوسط p ب E این نماد 6.14 بوده که 2 واحد کمتر از متوسط گروه است. EPS این نماد هم 4662 ریال است که سودسازی خوب این نماد را نشان می‌دهد.

صورت مالی 9 ماهه این شرکت نشان می‌دهد، حاشیه سود ناخالص کچاد 59 درصد بوده و حاشیه سود خالص این نماد نیز به 54 درصد رسیده که این میزان سودآوری از سودسازی نماد‌های خوب پتروشیمی نیز بالاتر است.

سود پایه هر سهم نیز افزایش 93 درصدی را نشان می‌دهد که قابل توجه است.

تحلیل تکنیکال کچاد

طبق تصویر زیر کچاد، در تایم فریم ماهانه توانسته از سد مقاومت تاریخی مرداد ماه 99 بگذرد، به عبارتی اگر یک سرمایه گذار در اوج قیمتی مرداد 99 این نماد را خریده بود اکنون 20 درصد نیز در سود بود که این سودسازی نشان می‌دهد بازار در تک نماد‌ها به شدت تحلیل پذیر است.

 

طبق تصویر فوق 6 ماه است که کچاد در محدوده قیمتی خاصی نوسان می‌کند.
 


در تایم فریم ماهانه RSI از محدوده پرتقاضا خارج شده و حتی خط روند صعودی طولانی مدت خود را نیز به سمت پایین شکسته است، 2 احتمال وجود دارد:

1. این شکستن خط روند فیک بوده و باز هم نماد به سمت بالا پرتقاضا شود.
2. نماد ریزشی شده و حداقل 17 درصد دیگر بریزد تا به محدوده حمایت قوی برسد.

برای این که بتوانیم نظر بهتری درباره کچاد بدهیم، این نماد را در دو مدت زمان هفتگی و روزانه بررسی می‌کنیم:

 

عکس فوق مربوط به مدت زمان هفتگی کچاد است این نماد، در هفتگی هنوز خط روند مثبت را در RSI به سمت پایین نشکانده و می‌توان امید داشت با برخورد به سطح حمایتی قوی پرتقاضا شود.

 
 طبق تصویر فوق در مدت زمان روزانه، کچاد با حجم مثبت معامله شده و توانسته یک کندل مثبت ساخته و حمایت را در نقطه سنکوی B، حفظ کند. پول هوشمند به کف خود برخورد کرده و باید دید در معاملات این هفته این سطح حمایتی حفظ خواهد شد یا خیر؟

برآیند تابلوخوانی کچاد نشان می‌دهد، حقوقی سعی دارد این نماد را حفظ کرده و سطح حمایتی را نشکند، اما باید دید می‌تواند حریف فروش حقیقی‌ها شود یا خیر؟ (حقیقی‌ها در طول 2 هفته گذشته بیش از 5 برابر خرید، فروش را ثبت کرده اند.)

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد