اقتصاد جهان در تاریکی فرو می رود؟

اقتصاد جهان در تاریکی فرو می رود؟

اقتصاد جهانی که هنوز با همه‌گیری و تهاجم روسیه به اوکراین درگیر است، با چشم‌اندازی تاریک و نامطمين روبه‌رو است....

به گزارش اقتصادآنلاین، تورم بالاتر از حد انتظار، به ویژه در ایالات متحده و اقتصادهای بزرگ اروپایی، باعث تشدید شرایط مالی جهانی شده است. کندی چین در بحبوحه شیوع کووید-19 و قرنطینه بدتر از پیش‌بینی‌ها بوده است و سرریزهای منفی بیشتری از جنگ در اوکراین وجود داشته است.

در نتیجه، تولید جهانی در سه ماهه دوم سال جاری کاهش یافت. بر اساس پیش‌بینی پایه ما، رشد از 6.1 درصد در سال گذشته به 3.2 درصد در سال جاری و 2.9 درصد در سال آینده کاهش می‌یابد که نسبت به آوریل 0.4 و 0.7 واحد درصد کاهش یافته است.

این نشان دهنده توقف رشد در سه اقتصاد بزرگ جهان - ایالات متحده، چین و منطقه یورو - با پیامدهای مهم برای چشم انداز جهانی است. در ایالات متحده، کاهش قدرت خرید خانوارها و سیاست های پولی سختگیرانه‌تر، رشد را به 2.3 درصد در سال جاری و یک درصد در سال آینده کاهش می‌دهد.

در چین، قرنطینه‌های بیشتر، و عمیق‌تر شدن بحران املاک و مستغلات، رشد را به 3.3 درصد در سال جاری کاهش داد که کندترین سرعت از چهار دهه گذشته، بدون احتساب همه‌گیری بود.

در منطقه یورو، رشد به 2.6 درصد در سال جاری و 1.2 درصد در سال 2023 کاهش یافته است که منعکس کننده پیامدهای جنگ در اوکراین و سیاست های پولی سختگیرانه‌تر است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد