مستاجران ناامید از خانه‌دار شدن/ چرا بسیاری در طرح مسکن حمایتی ثبت‌نام نمی‌کنند؟

مستاجران ناامید از خانه‌دار شدن/ چرا بسیاری در طرح مسکن حمایتی ثبت‌نام نمی‌کنند؟

طرح مسکن حمایتی قدم به قدم در حال اجراست اما مستاجران می‌گویند که نمی‌توانند اقساط وام این خانه‌ها را بدهند و اگر هم این کار را کنند مسکن بی‌کیفیت تحویل می‌گیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز، طرح مسکن حمایتی قدم به قدم در حال اجراست، در حال حاضر متقاضیان می‌توانند تا 15 آذر با مراجعه به سامانه ثمن وزارت راه درخواست خود را ثبت کنند. این طرح با حواشی بسیاری همراه است و هر روز مشکل جدیدی بروز می‌کند.

یکی از مهم‌ترین مشکل متقاضیان مسکن اقساط 4 تا 7 میلیون تومانی است. مسيله دیگری که برای متقاضیان مشکل ساز شده ساخت این واحد‌ها بیرون از شهر است.

در چند روز اخیر نیز دولت با مشکل تامین زمین مواجه شده، به نحوی که متقاضیان برخی از استان‌ها نمی‌توانند ثبت‌نام کنند. گروهی از مستاجران از ثبت‌نام در این طرح ناامید شده‌اند و به آنها انتقاد دارند. مستاجران می‌گویند که نمی‌توانند اقساط وام این خانه‌ها را بدهند و اگر هم این کار را کنند مسکن بی‌کیفیت تحویل می‌گیرند.

«پس اگه ماهی 7ملیون بخوایم بدیم میشه همون وام مسکن مهرازاونم بالا تره فقط الکی اسم عوض کردن بدبخت این کارگراچه جوری بدن این کارو میکنن بیشتردله ادماروبه دردمیارن»

«کدوم طرح کدوم ساخت وساز بسه دیگه اینهمه فریب و دروغ. هرچی مسکن مهر نیمه کاره از دروه احمدی نژاد مونده رو بزک میکنن قالب میکنن. البته واسه دلال و سو دجو خیلی به صرفست.»

«همچین‌ میگن‌خونه میدن‌ به جوونا انگار مجانیه‌.باید کلی پول بابت مسکن های بی کیفیت بدیم تا اخر عمر بریم زیر بار قسط.اینم شد تشویق برای ازدواج مطمين باشید فایده ای نداره.»

«دولت نباید باراضافه به مردم تحمیل کند چون اقشار آسیب پذیر که هدف طرح هستند توان پرداخت حداقل ها را هم ندارند، اینجاست که دولت باید یارانه مسکن به اقشار کم برخوردار و دهکهای پایین بدهد.»

«اگه قرار باشه 400میلیون وام بدن و 100 میلیون آورده افراد باشه مثلا داخل شیرین شهر یا شهر های دیگه چه ارزشی دارد. اگه مسکن مهر با وام 45میلیون بخریم که به صرفه تر است.»

«من همسرم ماهی 1500 میگیره با دو تا بچه کوچیک داریم با خانواده همسرم توی یه مسکن مهر 75متری زندگی میکنیم با دوتا بچه کوچیک خیلی اذیتیم شما چه کمکی دارید به مردم میکنید که یه خونه بدرد نخور قسطش 7 میلیونه»

«مبلغ قسط دوبرابر حقوق کارگره خب ما اگه ماهی 5میلیون و 7میلیون پول پرداخت قسط داشتیم که خیلی وقت پیش صابخونه میشدیدم نیازی به مسکن مهر و ملی شما نداشتیم»

مطالعه بیشتر: وام 200 میلیون تومانی با سود 5 درصد/ 3 نوع وام مسکن برای روستاییان

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد