عرضه اولیه «ولکار» بخریم یا نخریم؟

عرضه اولیه «ولکار» بخریم یا نخریم؟

هفته گذشته که نماد «ولکار» قرار بود عرضه اولیه آن انجام شود لغو شد و حالا روز چهارشنبه 19 خرداد 1400 با تعداد 225 میلیون سهم معادل 15 درصد از سهام شرکت لیزینگ کار‌آفرین در بورس عرضه خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، هفته گذشته که نماد «ولکار» قرار بود عرضه اولیه آن انجام شود لغو شد و حالا روز چهارشنبه 19 خرداد 1400 با تعداد 225 میلیون سهم معادل 15 درصد از سهام شرکت لیزینگ کار‌آفرین به عنوان 580مین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و اوراق بهادار عرضه خواهد شد. سقف قیمتی این سهم 220 و کف قیمتی آن 209 تومان است و حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی 150 سهم خواهد بود.

این شرکت در سال 1383 به صورت سهامی خاص ثبت شد و به موجب صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در تاریخ 30 بهمن 98 نوع شخصیت حقوقی شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد.

موضوع فعالیت شرکت خرید و فروش انواع اوراق مالی اسلامی در چارچوب قوانین و مقررات، دریافت نمایندگی و عاملیت منابع مالی از اشخاص به منظور اعطای تسهیلات در قالب یکی از قراردادهای اجاره به شرط تملیک و فروش اقساطی در چارچوب قانون عملیات بانکی بدون ربا و… است.

سهامدار عمده این شرکت بانک کارآفرین با یک هزار میلیارد سهم است و شرکت صرافی بانک کارآفرین هم از دیگر سهامدار عمده این شرکت به حساب می‌آید.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در کدال، جمع کل دارایی‌های این شرکت در سال گذشته 500 میلیارد تومان بوده است و نسبت به سال 1398، 201 درصد رشد داشته است. مجموع بدهی‌های این شرکت در سال 99 حدود 290 میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال قبل 500 درصد بیشتر شده است.

سود انباشته این شرکت در سال مالی 99 حدودو 56 میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با سال گذشته 252 درصد بیشتر شده است.

با توجه به مشارکت دو میلیون و 300 هزار نفری در عرضه اولیه «غکورش» برآورد می‌شود احتمالا در این عرضه اولیه هم به هر نفر 65 سهم برسد که معادل 14 هزار تومان می‌شود.

 

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد