عرضه اولیه توسن بخریم یا نخریم؟

عرضه اولیه توسن بخریم یا نخریم؟

سهام شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری با نماد معاملاتی توسن روز چهارشنبه 24 شهریور به روش ترکیبی عرضه می‌شود. با توجه به صورت‌های مالی این شرکت توسن را بخریم یا نه؟

به گزارش تجارت‌نیوز، سهام شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری با نماد معاملاتی توسن روز چهارشنبه 24 شهریور به روش ترکیبی عرضه می‌شود.10 درصد از سهام این شرکت به روش ترکیبی و طی دو مرحله انجام می‌گیرد؛ که مرحله اول به سرمایه‌گذاران صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک عرضه می‌شود و مرحله دوم به سایر سرمایه‌گذاران به روش قیمت ثابت است و عرضه هر دو روش روز چهارشنبه 24 شهریور 1400 صورت می‌گیرد.

معرفی شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری

شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین در تاریخ 22 خرداد ماه 1387 به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس گردیده و در تاریخ 29 آبان 1398 از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافته و در تاریخ 5 آذر 1399 مورد پذیرش در هیات پذیرش شرکت فرابورس ایران قرار گرفته است. سرمایه شرکت توسن مبلغ 204 میلیارد تومان است و در حال حاضر جزو واحدهای تجاری فرعی شرکت سرمایه‌گذاران فناوری تکوستا است.

محصولات شرکت توسن در اکثر بانک‌های خصوصی و برخی بانک‌های دولتی و بسیاری از موسسات مالی و اعتباری کشور در حال استفاده است.

بررسی صورت مالی توسن

توسن در دوره مالی 6 ماهه منتهی به 31 خردادماه سال مالی 1400 با رشد 36 درصدی نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل قادر به کسب درآمد عملیاتی 128 میلیارد تومانی با بهای تمام شده 90 میلیارد تومانی شده است.

از مجموع درآمدع ملیاتی حاصل شده شرکت در این دوره 108 میلیارد تومان از فروش خدمات پشتیبانی و حدود 20 میلیارد تومان از فروش نرم‌افزار حاصل شده است. سودناخالص و سودعملیاتی شرکت به ترتیب با رشد 32 و 26 درصدی در قیاس با 6 ماهه سال مالی گذشته به 38 و 18 میلیارد تومان رسیده‌اند.

هزینه‌های مالی شرکت با 50 درصد رشد و هزینه‌های فروش، اداری و عمومی با 36 درصد رشد در این دوره مالی به ترتیب 13 و 22 میلیارد تومان بوده‌اند. توسن در این دوره 13 میلیارد تومان سود خالص و 65 ریال سود به ازای هر سهم شناسایی کرده، که 87 درصد نسبت به دوره 6 ماهه قبل کاهش داشته‌اند.

 

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد