آسفالت معابر محله‌های هدف بازآفرینی در 400 شهر

آسفالت معابر محله‌های هدف بازآفرینی در 400 شهر

معاون وزیر راه و شهرسازی از انجام نهضت بهسازی و آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری در 400 شهر طی سال 1401 خبر داد و گفت: در برنامه است تا طی 3 سال آتی در محلات فرسوده و ناکارآمد مشکلی تحت عنوان معابر خاکی وجود نداشته باشد.

به گزارش ایسنا، ‌ محمد آيینی، بخشی از عملکرد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در سال 1401  در خصوص نهضت بهسازی و آسفالت  معابر خاکی در محلات فرسوده و ناکارآمد شهری تشریح کرد و توضیح داد: شرکت بازآفرینی شهری ایران در سال 1401 نهضت بهسازی و آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری را از محل اعتبارات  بند ز تبصره یک قانون بودجه سال 1400 و 1401 در قریب به 400 شهر با همکاری شهرداری‌ها آغاز کرد.  

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر حمایت وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در سال 1401 معادل 113 هزار تن قیر به ارزش 10600 میلیارد ریال  تخصیص داده شد که این مقدار5 برابر سال1399 با مبلغ 2100 میلیارد است.

برنامه آسفالت 39 میلیون مترمربع از سطح معابر بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی یکی از بدترین چهره‌های محرومیت و مشکلات رایج در محلات فرسوده و ناکارآمد شهری را کیفیت پایین معابر و حتی فاقد آسفالت بودن بسیاری از کوچه‌ها در محلات هدف عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 39 میلیون متر مربع از سطح معابر بافت‌های محلات فرسوده و ناکارآمد شهری خاکی است  و نیاز به بهسازی  و آسفالت دارد به همین منظور شرکت بازآفرینی شهری ایران در سال 1401 با اختصاص این میزان قیر در قالب تفاهمنامه به شهرداری‌ها، نهضت ملی بهسازی و آسفالت معابر را آغاز کرد.

آیینی تصریح کرد: در برنامه است تا با همکاری دستگاه‌های مربوطه و سازمان شهرداری‌ها، بهسازی و آسفالت معابر محلات فرسوده و ناکارآمد شهری طی 3 سال آتی به اتمام برسد و دیگر معضلی تحت عنوان معابر خاکی در محلات وجود نداشته باشد.

آسفالت و بهسازی معابر خاکی محلات هدف در 400 شهر

وی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: محلات مشمول طرح بهسازی معابر خاکی  در محلات فرسوده و ناکارآمد بیش از 400 شهر بود.

آیینی با اشاره به اینکه حداقل 2000 کیلومتر طول از قیر رایگان مجموعه وزارت راه و شهرسازی بهره‌مند شدند برخی از استان‌های بهره‌مند از نهضت بهسازی و آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری را شامل 71 شهر در استان اصفهان، 31 شهر در استان خراسان رضوی، 22 شهر در استان مازندران، 19 شهر در استان خوزستان عنوان کرد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد