نمودارها خبر از رشد شاخص کل تا بالای 1.5 میلیون واحد می‌دهند

نمودارها خبر از رشد شاخص کل تا بالای 1.5 میلیون واحد می‌دهند

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در هفته آینده انتظار رشدی بین 4 تا 8 درصد از شاخص کل بورس را داریم.

علی ملک لی تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در پاسخ به این پرسش که، شاخص کل بورس از نظر تکنیکالی در چه وضعیتی قرار دارد؟، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، شاهد بورسی سبز و صعودی، ولی با قدرت کم بودیم. شاخص کل در اولین روز هفته، با عدد یک میلیون و 443 هزار واحد شروع به کار کرد و پس از 4 روز کاری، عدد یک میلیون 488 هزار واحد را پس گرفت که همان ارتفاع دو هفته قبل بود و حدود 3.2 درصد رشد را از این شاخص شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید

 بازگشایی و توقف نماد‌های معاملاتی مورخ 14 مهر ماه

او بیان کرد: در هفته آینده انتظار رشد بین 4 تا 8 درصدی را از بورس تهران داریم که بدین ترتیب، شاخص کل تا محدوده یک میلیون و 570 هزار واحد رشد خواهد کرد.

این تحلیلگر بازار سرمایه افزود: در سراسر هفته گذشته سرانه خرید حدود 70 درصد بیشتر از سرانه فروش بود که این نشان دهنده استقبال معامله گران از بورس تهران نیز تلقی میشود.

ملک لی در پاسخ به این پرسش که، شاخص هم وزن بورس از نظر تکنیکالی در چه وضعیتی قرار دارد؟، گفت: همچنین شاخص هم وزن نیز در روز شنبه با عدد 421 هزار و 800 واحد شروع به کار کرد که این شاخص نیز که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران هست. این شاخص پس از رشدی حدود 1.3 درصدی، به عدد 427 هزار و 286 واحد رسید. در هفته آینده از نظر تکنیکالی شاخص هم وزن تا محدوده 453 هزار واحد مستعد رشد است.

این تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص وضعیت شاخص فرابورس نیز از نظر تکنیکالی گفت: شاخص فرابورس نیز پس از رشد حدود 2 درصدی از عدد 20 هزار و 900 واحدی به عدد 21 هزار و 330 واحد رسید و این شاخص نیز تا محدوده 23 هزار و 500 واحد مستعد رشد است.

او بیان کرد: با توجه به اصلاح خوب بورس در چند هفته گذشته و روند مثبت، اما کم جان، در هفته آینده میتوان به ادامه روند مثبت و آهسته بورس امیدوار بود.

ملک لی در خصوص روش‌های به کار رفته در این تحلیل تکنیکال گفت: لازم به ذکر است که در تحلیل تکنیکال شاخص کل، هم وزن و فرابورس از روش‌های "پرایس اکشن"، "سیستم معاملاتی ایچیموکو" و "سطوح فیبوناچی" برای تعیین سطوح مقاومت، حمایت و همچنین "اندیکاتور RSI" جهت تایید این سطوح استفاده شده است.

او بیان کرد: روش پرایس اکشن، به تازگی مورد توجه تحلیلگران تکنیکال قرار گرفته که به خوبی میتواند سطوح حمایت و مقاومت را نشان دهد. سیستم معاملاتی ایچیموکو نیز یکی از سیستم‌های معتبر معاملاتی در جهان می‌باشد که تحلیلگران حرفه‌ای برای تعیین نقاط حمایت و مقاومت، قدرت روند و نقاط ورود و خروج از آن استفاده می‌کنند.

او افزود: سطوح فیبوناچی نیز برای پیش بینی سطوح حمایت و مقاومت و مناطق PRZ (مناطق بازگشت قیمت) مورد استفاده قرار می‌گیرد. اندیکاتور RSI نیز به خوبی سطوح پیش خرید و پیش فروش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد