افشای اطلاعات 4 شرکت بورسی

افشای اطلاعات 4 شرکت بورسی

روز گذشته 4 شرکت بورسی اطلاعات با اهمیت در گروه ب داشتند که در سایت کدال منتشر کردند.
به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته 4 شرکت بورسی اطلاعات با اهمیت در گروه ب داشتند که در سایت کدال منتشر کردند. موضوع بیشتر این اطلاعیه‌ها به برگزاری مناقصاتی برمی‌گردد که در روزهای اخیر اخبار آن‌ها را بیش از پیش مشاهده می‌کنیم و همچنین اعلام پیش‌بینی‌های سود سالانه شرکت‌ها که به تازگی به برنامه کاری بازار سرمایه ایران برگشته است. همانطور که می‌دانیم، برخی از این اطلاعیه‌ها از چنان اهمیتی برخوردارند که می‌توانند مبانی تصمیم‌گیری‌های منطقی را از طریق ارزیابی مجدد ریسک‌ها تعدیل یا تغییر دهند.
زنده کردن مطالبه مشکوک‌الوصول

از میان این اطلاعیه‌ها یک مورد مربوط به شرکت دارویی رازک بود که در آن از وصول یکی ازمطالبات مشکوک‌الوصول خود به اضافه سود و جریمه دیرکرد آن خبر داده است. در جزيیات این اطلاعیه آمده است: «پیرو مبایعه‌نامه تنظیم شده بین شرکت توسعه دارویی رسا و آقای فرامرز کاظمی و شرکت‌های داروسازی فارابی، زهراوی، رازک و کاسپین تامین (بابت بخشی از مطالبات)، سند رسمی یک باب زمین به مساحت 3929متر مربع در بخش 11 حوزه ثبت ملک تهران‌پارس استان تهران خیابان دماوند به مبلغ 138 میلیارد تومان ارزیابی شده، جهت تسویه بدهی شرکت توسعه دارویی رسا و جرایم متعلقه، به نام شرکت‌های فوق‌الذکر انتقال یافت. شایان ذکر است که سهم شرکت داروسازی رازک معادل 36درصد از 6 دانگ عرصه و اعیان ملک موصوف به مبلغ 2/ 8 میلیارد تومان است. با عنایت به موارد مطروحه و انتقال سند رسمی و احراز مالکیت و تکمیل فرآیند مربوط، زمین و مستحدثات واگذار شده به شرکت رازک (معادل قیمت کارشناسی) دردفاتر ثبت و ضمن حذف ذخیره شناسایی شده بابت مطالبات از شرکت دارویی رسا مبلغ 4217 میلیون تومان به‌عنوان سود بازیافت مطالبات مشکوک‌الوصول و جرایم تاخیر در سال 99 شناسایی می‌شود.»

فراخوان انتخاب شریک سرمایه‌گذار

شرکت توسعه و عمران امید(سهامی عام) هم در یک اطلاعیه با موضوع برگزاری مناقصه از کلیه سرمایه‌گذاران توانمند در حوزه ساختمان دعوت کرده که برای مشارکت در احداث پروژه مسکونی واقع در تهران، سعادت‌آباد، بلوار سرو شرقی، خیابان مجد همکاری کنند. مساحت این زمین قبل از اصلاح 240 متر مربع و بعد از اصلاح 220 متر مربع عنوان شده که قرار است 7 طبقه شامل یک طبقه زیرزمین، یک طبقه همکف و 5 طبقه روی همکف (زیر بنای کل تقریبی 1171 متر مربع) در مدت زمان 18 ماه ساخته شود. اما در یک اطلاعیه دیگر از سوی شرکت کارخانجات مخابراتی ایران، از عدم حصول نتیجه در یک مناقصه خبر داده شده است. این مناقصه در ارتباط با خدمات نگهداری و پشتیبانی شبکه و سیستم‌های فناوری اطلاعات به همراه خرید تجهیزات یدکی شرکت ارتباطات زیر ساخت بود که در 25 بهمن برگزار شد. آخرین اطلاعیه روز گذشته مربوط به شرکت سیمان قاین (سقاین) بود که در آن مطابق مقررات جدید سازمان بورس اعلام پیش‌بینی سود کرد. در این اطلاعیه پیش‌بینی شده که با توجه به روند عملیات و فروش‌های شرکت سود خالص آن تا پایان سال مالی 1399 به مبلغ 140 میلیارد تومان و سود هر سهم مبلغ 560 تومان باشد.

منبع: دنیای‌اقتصاد

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی بورس امروز 4 اسفند 99

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد