اتفاقی عجیب در بازار طلا / خرید 400 سکه با پول‌های اختلاسی!

اتفاقی عجیب در بازار طلا / خرید 400 سکه با پول‌های اختلاسی!

در روزهایی که بازار ارز متاثر از اخبار سیاسی مربوط به مذاکرات است، بازار طلا متاثر از اتفاقی عجیب کاهش قیمت را تجربه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در روزهایی که بازار ارز متاثر از اخبار سیاسی مربوط به مذاکرات است، بازار طلا متاثر از اتفاقی عجیب کاهش قیمت را تجربه کرد.

بازار ارز متاثر از اخبار مربوط به لغو تحریم‌های تجاری ایران و احتمال آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی و ژاپن در انتظار کاهش قیمت است. اما در بازار طلا علل دیگری هم گویا دخیل هستند.

در روز گذشته در بازار طلا اتفاق عجیبی رخ داده که اقتصادنیوز این گونه روایت کرده است: معامله‌گران از بسته شدن حساب یک سکه فروش خبر می‌دادند که 400 سکه فروخته بود. ظاهرا خریدار سکه منابع یا پول خرید را از طریق اختلاس بدست آورده و با خرید سکه به نحوی پولشویی انجام داده است. با شناسایی فرد اختلاسگر و ردیابی پول‌ها به فروشنده سکه رسیدند و حساب‌های این فرد را تا تکمیل بررسی‌ها بستند، این خبر روی معاملات سکه اثر کاهشی داشت.

حوالی ظهر دیروز تجارت‌نیوز نیز گزارش داده بود که انس جهانی طلا در بازار با کمی تغییر به 1811 دلار رسید و قیمت طلا 18 عیار با کمی کاهش به یک میلیون و 43 هزار تومان کاهش یافته است.

قیمت نیم سکه پنج میلیون و 550 هزار تومان و قیمت ربع سکه نیز سه میلیون و 450 هزار تومان ثبت شده بود.

آخرین نرخ طلا را در صفحه قیمت طلا دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد