تفاوت از زمین تا آسمان است

تفاوت از زمین تا آسمان است

ريیس جمهور بار دیگر با دفاع از لایحه بودجه 1400 تاکید کرد که تصویب و یا رد لایحه بودجه حق مجلس شورای اسلامی است؛ اما در ارتباط با این بودجه، دو ماه حرف هایی زده شد و مصاحبه ها و تخریب هایی انجام گرفت که مورد انتظار ما نبود و متاسفانه اهداف ما در بودجه نیز مورد توجه نمایندگان در کمیسیون تلفیق قرار نگرفت

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،  حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت اظهارداشت: تلاش ما طی یکسال گذشته این بود که در پایان فعالیت این دولت، به دو آرزو دست یابیم که نخستین آن، عبور از مشکلات اصلی بیماری کرونا و دیگری عبور از مشکلات تحریم های ظالمانه بود.

پیام های مهم بودجه نادیده گرفته شد

ريیس جمهور بالا بردن ارزش پول ملی را یکی از اهداف لایحه بودجه برشمرد و گفت: در بودجه وقتی علامت می‌دهیم که ارز 11500 تومان تعیین شده ، همه دنیا می‌فهمند درآمد ارزی خیلی بیشتر از امسال را برای سال آینده پیش‌بینی کردیم. وقتی در بودجه می‌گوییم فروش نفت باید 2 میلیون و 300  هزار بشکه باشد، این پیام را همه دنیا می‌گیرند و همه می‌فهمند یعنی چی؟ ما پیام‌های مهمی را در بودجه دادیم و متاسفانه بعضی‌ها به این پیام‌های مهم توجه نکردند.

روحانی با تاکید بر اینکه "می‌خواستیم مردم آینده بهتری را مد نظر داشته باشند، تولید حرکت بهتری داشته باشد و جهش تولید را سال آینده هم ادامه دهیم"،  گفت: ما نمی‌خواستیم در معادن کاری کنیم که دیگر برای طرف با توجه به مالیات های سنگین به صرفه نباشد و معدنش را تعطیل کند.

5 برابر کردن قیمت سوخت صنایع ، خواسته دولت نیست

وی افزود: نمی‌خواستیم کاری کنیم که برای محصولات در پتروشیمی، فولاد و همه جا، مشکلاتی پیش بیاید و بازار سرمایه دچار مشکل شود و نمی‌خواستیم قیمت سوخت را برای صنایع مهم کشور، 5 برابر کنیم. آیا 5 برابر کردن قیمت سوخت صنایع تولید درآمد شد؟ این کار را ما هم بلد بودیم اما این یعنی این یعنی گران کردن و تورم. تورم که شاخ و دم ندارد، با تصمیمات کمیسیون تلفیق مجلس روشن است که چه می شد و ما نگران بود.

ريیس جمهور اظهارداشت:  نگرانی‌ام البته از این بیشتر بود و می‌ترسیدم و البته از همان که می ترسیدم به سرم آمد. می‌ترسیدم مصوبات کمیسیون تلفیق را دايما صدا و سیما تبلیغ کرده و به مردم بگوید و  بازار و اقتصاد را خراب کند و آخرش آن مصوبه نیز تصویب نشود و همین هم شد.

مصوبه کمیسیون تلفیق در خود مجلس  هم رد شد

روحانی با بیان اینکه کمیسیون مجلس مصوبه‌ای را تصویب کرد که خود مجلس نیز آن را رد کرد و به نظرم اگر این مصوبات کمیسیون تلفیق به دولت هم می آمد، رد می‌کرد"، گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق ربطی به لایحه دولت ندارد و  زمین تا آسمان، فرق می‌کند. اینها همه را به هم ریختند و یک چیز دیگر نوشتند. ممکن است نظرشان بوده کاری به آن ندارم، ولی آثارش اگر تصویب می شد، بسیار خطرناک بود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد