چه خبر از بزرگان بورس؟ | خودرویی ها در روز تنفیذ فروشنده شدند!

چه خبر از بزرگان بورس؟ | خودرویی ها در روز تنفیذ فروشنده شدند!

در روزی که توجه فعالان بازار سرمایه به مراسم تنفیذ ريیس جمهور جدید بود، شاخص کل بورس با افزایش بیش از 17 هزار واحدی به کار خود پایان داد. در این میان، دو نماد بازار، نقش تعیین کننده‌ای در سبزپوشی نماگر داشتند.
در روزی که توجه فعالان بازار سرمایه به مراسم تنفیذ ريیس جمهور جدید بود، شاخص کل بورس با افزایش بیش از 17 هزار واحدی به کار خود پایان داد. در این میان، دو نماد بازار، نقش تعیین کننده‌ای در سبزپوشی نماگر داشتند.

به گزارش نبض بورس؛ این نماد‌ها فارس و میدکو بودند که با روند مثبت خود، تاثیر چشم گیری در رشد شاخص کل بورس داشتند. اما در مجموع فعایت بازار سرمایه در چهارمین روز هفته، ارزش معاملات بورس با کاهش همراه بود و به رقم 4 هزار و 700 میلیارد تومان رضایت داد.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس، 228 نماد متعادل، 253 نماد مثبت و 332 نماد منفی بودند. در این میان، نماد سپید، آپ، وپخش، پارس و وتکونا، با صف خرید قوی همراه بودند. همچنین بیشترین رنج مثبت متعلق به نماد‌های شلعاب، غویتا، شیراز و خراسان بود و در مقابل بیشترین رنج منفی نیز مربوط به نماد‌های هجرت، مداران و قشیر بود.

اما بزرگان بورس امروز چه روندی را سپری کردند؟
 

1. فارس؛ نمادی که متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس است و امروز با افزایش بیش از 3700 واحدی، نقش تعیین کننده‌ای در رشد شاخص کل بورس داشت. این نماد بورسی امروز با حجم معاملاتی بیش از 78 میلیون همراه بود و در نهایت رشد 4.69 درصدی بهای هر سهم را به ثبت رساند و قیمت هر سهم فارس به رقم 1161 تومان رسید.

2. میدکو دیگر نماد بورسی بود که امروز توانست با افزایش بیش از 2900 واحدی تاثیر مثبتی در سبزپوشی بورس داشته باشد. این نماد که متعلق به توسعه معادن وص. معدنی خاورمیانه است امروز همانند روز‌های گذشته روند صعودی داشت و با رشد 4.87 درصدی بهای هر سهم خود همراه بود.  

3. شستا غول بورسی که امروز با حجم بیش از 113 میلیونی همراه بود و در پایان بازار افزایش بیش از 3 درصدی را برای هر سهم خود به ثبت رساند.

4. پارس نمادی که صف خرید قوی را تجربه کرد؛ امروز نماد متعلق به پتروشیمی پارس با حجم معاملات بیش از 3 میلیونی توانست افزایش بیش از 4 درصدی به ازای هر سهم را به ثبت برساند.  

5. سپید دیگر سهام بورسی بود که همانند پارس با صف خرید قوی همراه بود. این نماد که متعلق به سپید ماکیان است امروز با حجم معاملاتی بیش از 3 میلیون، رشد 5 درصدی قیمت هر سهم را تجربه کرد.

6.   آپ برای سومین روز مثبت ماند. آسان پرداخت پرشین در معاملات امروز توانست به سهامدارانش سود 4.59 درصدی به ازای هر سهم را دهد و قیمت هر سهم آپ به رقم 1139 تومان رسید.

7. روز‌های خوش وپخش همچنان ادامه دارد. این نماد بورسی در ادامه روند صعودی روز‌های گذشته امروز نیز توانست با صف خرید قوی، افزایش 1.79 درصدی را در پایان معاملات به ثبت برساند و همچنان سودده باشد.

8. شبریز، نمادی که متعلق به پالایش نفت تبریز است با حجم بیش از 13 میلیونی، افزایش 4.52 درصدی قیمت هر سهم را به ثبت رساند.

9. خودرو و خساپا؛ خودرویی‌هایی که پس یک روز مثبت، امروز صف فروش بودند. در معاملات امروز بورس، خودرو نماد متعلق به ایران خودرو و خساپا نماد متعلق به سایپا، با افت 3.52 و 2.87 درصدی، سهامدارانش را صف ناامید کرد. در پایان معاملات امروز قیمت هر سهم خودرو و خساپا به ترتیب 200 و 176 تومان شد.

10. پالایشی یکم پس از دو روز منفی، اندکی مثبت شد. این نماد بورسی امروز با افزایش 0.26 درصدی بهای هر سهم خود به قیمت 6958 تومان رضایت داد.  
 
 
بیشتر بخوانید:
  • لیست کامل کابینه ريیسی مشخص شد
  • سهام جایزه پالایشی یکم چه شد؟
  • گزارش بورس امروز سه شنبه 12 مرداد 1400
  • شرکتی که زیان انباشته را 15 درصد کاهش داد
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد