ارزش دلاری واکسن‌های وارداتی اعلام شد

ارزش دلاری واکسن‌های وارداتی اعلام شد

طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران ارزش حدود 49.8 میلیون دز واکسنی که تاکنون وارد ایران شده حدود 421 میلیون دلار است.

خبرگزاری ایسنا: طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران ارزش حدود 49.8 میلیون دز واکسنی که تاکنون وارد ایران شده حدود 421 میلیون دلار است.

آخرین اعلام گمرک از وضعیت واردات واکسن از نیمه بهمن سال گذشته تا به امروز که با نظارت گمرک ایران ترخیص و به وزارت بهداشت تحویل شده است از این حکایت داشت که طی 50 مرحله 49 میلیون و 873 هزار و 606 دز واکسن وارد ایران شده است.

اما مهرداد ارونقی - معاون فنی گمرک ایران - جزيیات ارزش گمرکی واردات واکسن‌های ترخیصی از سوی گمرک ایران را اعلام کرد.

طبق اعلام این مقام مسيول در گمرک ایران درباره حدود قیمت واکسن‌های وارداتی، هر دز واکسن سینوفارم چین 9.2 دلار، استرازنکا چین چهار دلار، استرازنکای ژاپن چهار دلار، کوواکس ایتالیا چهار دلار، اسپوتنیک روسیه 10 دلار، استرازنکا روسیه 6.5 دلار، کوواکس کره چهار دلار، استرازنکای اتریش چهار دلار و بهارات هند 14.5 دلار بوده که این برند، گران‌ترین برند واکسن های وارداتی به شمار می رود.

وی همچنین با اشاره به توزیع واکسن های وارداتی نیز یادآور شد:40 میلیون و 726 هزار و 396 دز سینوفارم چین،یک میلیون و 449 هزار و 600 دز آسترازنکا از چین، دو میلیون و 911 هزار و 810 دز آسترازنکا از ژاپن، یک میلیون و 452 هزار دز آسترازنکا از ایتالیا(کوواکس)، یک میلیون و 45 هزار دز اسپوتنیک و 963 هزار دز آسترازنکا از روسیه،700 هزار و 800 دز آسترازنکا از کره جنوبی(کوواکس) و 125 هزار دز بهارات از هند وارد ایران شده است.

به گفته معاون فنی گمرک ایران، بر این اساس ارزش مجموع واکسن های وارداتی از ابتدا تا کنون حدود 421 میلیون دلار است.

گفتنی است، بخشی از واکسن های وارداتی به عنوان اهدا به ایران بوده است، ضمن اینکه در ابتدای جریان واردات واکسن چالش های زیادی در رابطه با تامین ارز و نقل و انتقال منابع و فشار تحریم‌ها در این رابطه مطرح بود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد