استاد اعظم، بادیگارد لازم شد!

استاد اعظم، بادیگارد لازم شد!

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به وقتی آبدارچی ها هم پارتی کلفت دارند و هیپنوتیزمی که بازار را به خواب برده و...

به گزارش بورس نیوز، بازار امروز جوری بود که انگار نه دل عقبگرد داشت و نه قدرت پیشروی. سرمایه گذاران، نمی خرند؛ چون می ترسند قیمت ها بیشتر افت کند و نمی فروشند؛ چون نگران رشد دوباره این بازار و جا ماندن از صف های خرید شوند. اما عجیب اینجاست که عرضه ابشاری حقوقی ها به محض صف خرید شدن یک سهم این شايبه را تقویت می کند که عده ای عمدا اجازه رشد به این بازار نمی دهند. به هر حال اگر بازار سرمایه ما مستعد یک صعود باشد(که هست)، نمی توان تا ابد مانع رشد این بازار شد و دیر یا زود، کنترل بازار از دست آقایان خارج خواهد شد. البته شاید اگر ما هم سکاندار یک مجموعه بزرگ با چند صد همت کم و کسری بودیم، برای جبران کاستی هامان، بورس را هیپنوتیزم می کردیم.

استاد اعظم، بادیگارد لازم شد
پررنگ ترین خبر امروز، خبر حواشی مجمع یکی از شرکت‌های بازار بود. شرکتپی که در دوران صعود بازار سرمایه خیلی خیلی رشد کرد و مرداد 99 به 14000 تومان رسید. بعد آن تا اوایل 1400 که بابت مجمع افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها نمادش متوقف شود، به 4800 تومان رسید و بعد از مجمع هم در قیمت 120 تومان بازگشایی شد. اما افت قیمت ها تمامی نداشته و این روزها قیمت این سهم فقط حدود 90 تومان است. امروز در مجمع مدیران و هیيت مدیره این شرکت خودشان را به زحمت انداخته و 4 ریالی بین سهامداران تقسیم کردند و بعد از آن بود که کتک کاری ها شروع شد! گفته می شود یکی از کتک خورده ها، سردسته 25 نفر معروف بوده و ضارب، دل پری داشته! خدا کند این کتک کاری ها بهانه ای برای آنکه از فردا مدیران و اعضای هیات مدیره تقاضای بادیگارد کنند، نشود! البته به سهامداران هم توصیه می شود جهت حضور در مجامع، لباس ضد گلوله بر تن کنند...

خبر لوث شده دلار 4200 تومانی 

لوث ترین خبر امروز هم خبر حذف ارز دولتی و دلار 4200 تومانی بود. خبری که مسيولین یکی پس از دیگری آن را تایید و تکذیب می‌کند. یکی می‌گوید ارز دولتی دارو حذف نخواهد شد و دیگری می گوید سال آینده خبری از حذف ارز دولتی نخواهد بود. ما که نفهمیدیم این وسط چه خبر است؟ اما این همه ناهماهنگی بین مسيولان، نوبر است. مانده این آقایان واقعا نمی دانند با این همه اخبار ضد و نقیض، به جز ایجاد وحشت در دل مردم و دمیدن در آتش گرانی ها، کاری نخواهند کرد؟!

استخدام به شرط پارتی
شنیده ها حاکی از آن است که یکی از اهالی پاستور این روزها به هر دری می زند تا یکی از همشهریان خودش را به عنوان مدیر عامل به هلدینگ بزرگ بورسی بفرستد! نکته جالب توجه اینجاست که همشهری مذکور چند سالی سابقه مدیرعاملی در یکی از شرکت‌های پتروشیمی را داشته و به مدت حضور ایشان پتروشیمی مذکور از سال 94 تا 97 حدود 363 میلیارد تومان زیان ساخته! البته بعد از آن ظاهرا بخت با این مدیر خوش شانس، یار بوده و با شیوع کرونا و تولید محصولات بهداشتی و آب ژاول، شرکت مذکور به سوددهی رسیده است! البته انتصاب های سفارشی فقط مختص به اهالی پاستور نیست و بعضی اهالی بهارستان هم این روزها انگار حتی آبدارچی شرکت های بزرگ بورسی را هم با سفارش می فرستند!

دغدغه 1308 میلیاردی غول جاده مخصوص 

و اما خبر پایانی اینکه غول جاده مخصوص این روزها انگار بدجور نگران تسویه 1308 میلیارد تومان اوراقی است که در دو مرحله منتشر کرده و زمان تسویه آن، فرا رسیده است.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد