"آسمان یکم" بر صدر نشست

"آسمان یکم" بر صدر نشست

میانگین بازدهی صندوق های سهامی کشور برای سال منتهی به 20 شهریور ماه 1400 بیش از 26 درصد است. این عدد برای گروه صندوق های مختلط حدود 4 درصد و صندوق های بادرآمد ثابت 19 درصد گزارش شده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، صندوق های سرمایه گذاری سهامی پیشتاز بازدهی شدند. صندوق های سرمایه گذاری «آسمان یکم» با مدیریت سبدگردان آسمان و «پیشتاز» و «توسعه اندوخته» با مدیریت سبدگردان انتخاب مفید رتبه اول تا سوم را در کسب بازدهی یکساله منتهی به 20 شهریور 1400 به خود اختصاص دادند.

طبق گزارش مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران (پارت)، گروه صندوق های سرمایه‌گذاری مختلط نیز شاهد بیشترین بازدهی از سوی صندوق های «آسمان خاورمیانه» با مدیریت سبدگردان آسمان، «یکم نیکوکاری آگاه» سبدگردان آگاه و «مدرسه کسب و کار صوفی رازی» سبدگردان انتخاب مفید بوده است. صندوق‌ سرمایه‌گذاری مختلط مناسب سرمایه‌گذارانی با سطح ریسک‌پذیری متوسط و دید بلندمدت است، افرادی که سود بیشتر از سود بانکی برایشان جذاب است و از سوی دیگر قادر به تحمل ریسک بالای بازار سهام نیز نیستند.

صندوق های سرمایه گذاری «کوثر یکم» با مدیریت کارگزاری آبان، «سپر سرمایه بیدار» با مدیریت سبدگردان اقتصاد بیدار و «پاداش سرمایه بهگزین» با مدیریت سبدگردان پاداش سرمایه نیز برترین های گروه صندوق های بادرآمد ثابت معرفی شدند.

مرکز اطلاعات مالی ایران همچنین با درجه بندی در قالب نشان ستاره شاخص دیگری از صندوق های سرمایه گذاری ارايه می دهد. این درجه‌بندی عملکرد صندوق سرمایه‌گذاری بر اساس بازدهی تعدیل شده بر مبنای ریسک و مقایسە آن با گروه‌های همتا در دوره‌های مشابه انجام می‌شود؛ درجه بندی مذکور برای سه دوره یکساله، سه ساله و پنج ساله تعریف شده است.

صندوق های سرمایه گذاری «آسمان یکم» و «توسعه اندوخته آینده» تنها صندوق های اعلامی این لیست هستند که برای هر سه دوره نشان «پنج ستاره» دریافت کرده اند. 

سرمایه‌گذارانی که علاقمند به کسب بازدهی متناسب با شاخص کل بورس هستند و سطح ریسک‌پذیری بالایی دارند، می‌توانند در صندوق‌های در سهام سرمایه‌گذاری کنند. در این نوع سرمایه‌گذاری، افق بلندمدت (حداقل یک ساله) می‌تواند شخص را به اهداف سرمایه‌گذارای‌اش نزدیک کند. افراد می‌توانند منابع مازاد بر نیاز اولیه را در صندوق‌های در سهام سرمایه‌گذاری کنند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد