چگونه حساب تجاری خود را به سازمان مالیاتی اعلام کنید؟

چگونه حساب تجاری خود را به سازمان مالیاتی اعلام کنید؟

در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، مودیان باید در زمان ارايه اظهارنامه شماره شبای حساب تجاری خود را به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، براساس قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تصویب شده در سال 1398، کلیه صاحبان مشاغل (صنفی و غیرصنفی) و اشخاص حقوقی موضوع فصل‌های چهارم و پنجم باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1366/12/3 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن، باید به ترتیبی که سازمان مقرر می‌کند، نسبت به ثبت‌نام در سامانه مودیان اقدام کنند و خرده‌فروشی‌ها و واحدهای صنفی که به صورت مستقیم با مصرف کننده نهايی ارتباط دارند، علاوه بر عضویت در سامانه مودیان، موظف به استفاده از پایانه فروشگاهی (کارتخوان) نیز هستند.

در این زمینه، در سال گذشته دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت الکترونیک به پرونده‌های مالیاتی متصل شدند و در سالجاری نیز تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی آغاز شد.

مودیان مالیاتی باید در زمان ارايه اظهارنامه مالیاتی شماره شبای حساب مرتبط به فعالیت تجاری خود را اعلام کنند.

بدین منظور، مودیان برای اطلاع از نحوه ثبت حساب‌های تجاری باید پس از ورود به صفحه درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به آدرس my.tax.gov.ir از زبانه "ورود" اطلاعات خواسته شده شامل "کد ملی/شناسه ملی"، "کلمه عبور" خود و "تصویر امنیتی" را در قسمت مربوطه وارد کنید.


انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد