تخم‌مرغ ارزان می‌شود

تخم‌مرغ ارزان می‌شود

رییس اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار گفت: با شروع فصل گرما و کاهش تقاضا قیمت تخم مرغ در بازار داخلی روند کاهشی به خود گرفته است.

خبرگزاری ایرنا: رییس اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار گفت: با شروع فصل گرما و کاهش تقاضا قیمت تخم مرغ در بازار داخلی روند کاهشی به خود گرفته است.

«صدرا علی اکبرخانی» روز یکشنبه با بیان اینکه تولید تخم مرغ کاهش نداشته است، افزود: امروز هر کیلوگرم تخم مرغ در عمده فروشی ها با نرخ 15 هزارتومان و برای مصرف کنندگان 16 هزارو 900 تومان است و قیمت های بیش از این در بازار، منطقی نیست.

رییس اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار اظهار داشت: با توجه به گرم شدن هوا و کاهش مصرف این محصول به طور حتم نرخ تخم مرغ در بازار به تعادل خواهد رسید.

وی با اشاره به ممنوعیت صادرات تخم مرغ، گفت: اکنون با ورود به فصل گرما تقاضای داخلی کاهش می یابد و این امر می تواند موجب ضرر هنگفت تولیدکنندگان داخلی شود بنابراین از دولت درخواست می شود تا در صورت لزوم با متعادل شدن بازار داخلی، صادرات از سر گرفته شود.

علی اکبرخانی با بیان اینکه هر ساله، قیمت تخم مرغ در فروردین و اردیبهشت ماه با افت روبرو می شود، تصریح کرد: مازاد صادرات تخم مرغ در صورت متعادل شدن بازار داخلی می تواند موجب بالا رفتن ظرفیت تولید در فصل گرما شود.

وی اظهارداشت: هر شانه 30 تایی تخم مرغ وزنی دارای یک کیلو و 800 گرم دارد.

بررسی‌های میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد که علیرغم گفته مدیرعامل اتحادیه مرغ تخمگذار قیمت هر شانه تخم مرغ 30 تایی در بازار بین 40 هزار تا 44 هزارتومان و تخم مرغ 20 تایی بسته بندی همچنان 44 هزارتومان است.

طبق آمارهای وزارت جهاد کشاورزی سال گذشته بیش از یک میلیون تن تخم مرغ در کشور تولید شد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد