تعیین ‌تکلیف مدیریت سهام 30میلیون مشمول سهام عدالت با برگزاری انتخابات

تعیین ‌تکلیف مدیریت سهام 30میلیون مشمول سهام عدالت با برگزاری انتخابات

بورستهران- ایرنا- سخنگوی آزادسازی سهام عدالت گفت: از 19 میلیون نفر مشمول روش مستقیم، حدود سه میلیون و 200 هزار نفر سهام خود را فروخته‌اند، سود سهام سهامدارانی که سهام عدالت را به فروش نرساندند پرداخت کرده‌ایم و 30 میلیون نفر نیز در روش...

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و اوراق بهادار، «حسین فهیمی» با بیان اینکه انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت وارد یک مرحله ویژه و تاریخی آزادسازی سهام عدالت شده است، اظهار داشت: در طرح آزادسازی سهام عدالت تاکنون پنج مرحله را پشت سر گذاشته‌ایم که شامل تخصیص دارایی، فروش، تغییر ساختار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، معامله و پرداخت سود سهام بوده است.

وی ادامه‌داد: اکنون وارد مرحله ششم یعنی انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت شده‌ایم که عصاره آزادسازی سهام عدالت است و در این مرحله از طریق انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت مالکیت و سرنوشت به مردم واگذار می‌شود.

آمار سهامداران مستقیم و غیرمستقیم

فهیمی افزود: در روش مستقیم از 19 میلیون نفر، حدود سه‌میلیون و 200 هزار نفر سهام خود را فروخته اند و حتی سود سهام سهامدارانی که سهام عدالت را به فروش نرساندند را پرداخت کردیم، اکنون 30 میلیون نفر نیز در روش غیرمستقیم سهام عدالت باقی ماندند که این سهامداران با انتخاب مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی دارایی‌های خود را مدیریت می‌کنند.

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت تصریح‌کرد: از حالا به بعد شرکت های سرمایه گذاری در ایران وارد رقابت خواهند شد، زیرا این شرکت ها در مجموع بیش از 380 هزار میلیارد تومان دارایی سهام عدالت دارند که ظرفیت بزرگی را نشان می‌دهد و این مدیران هستند که با تصمیم های خود نشان می دهند که چه آینده ای را برای شرکت رقم می زنند.

وی گفت: از مردم دعوت می کنیم تا با مشارکت در انتخابات اعضای هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت، نسبت به تعیین آینده سرمایه گذاری های خود اقدام کنند.

مهلت ثبت‌نام متقاضیان

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت درباره مهلت ثبت نام برای عضویت در هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی نیز گفت: تا 28 فرودین ماه این فرصت وجود دارد تا افراد نسبت به ثبت نام در سامانه «ستان» برای عضویت در هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی  اقدام کنند و سپس تایید صلاحیت‌ها انجام می شود و بعد از آن افراد نهایی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام می شود.

برگزاری الکترونیکی مجامع

فهمیی در باره چگونگی شرکت در مجامع انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی، اعلام کرد: سهامداران به صورت الکترونیک در مجامع شرکت می‌کنند که پس از ثبت نام در سامانه سجام که امکان ثبت نام رایگان نیز فراهم شده، می‌توانند در مجمع شرکت کنند تا در مجموع 160 عضو هیات مدیره برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را انتخاب کنند.

وی در پایان گفت: در همه استان ها به‌جز استان های تهران و البرز به حد نصاب ثبت نام در سامانه سجام رسیده ایم و تقاضا می کنیم که مشمولان سهام عدالت در این دو استان نیز نسبت به ثبت نام اقدامات لازم را انجام دهند تا فرایندهای بعدی نیز آغاز شود.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار چندی پیش اعلام کرد: افرادی که تمایل دارند به عضویت هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی انتخاب شوند، تا روز 28 فروردین ماه جاری فرصت دارند تا در سامانه ستان این سازمان ثبت نام کنند. انتخابات هم از اواخر اردیبهشت تا اواسط خردادماه برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد