عبور قیمت هر متر مسکن از 30 میلیون تومان

عبور قیمت هر متر مسکن از 30 میلیون تومان

متوسط قیمت مسکن در تهران در اسفند سال 99 از 30 میلیون تومان عبور کرد که حاکی از افزایش 6.6 درصدی نسبت به ماه قبل از آن است.

به گزارش تجارت‌نیوز بانک مرکزی گزارش داد که در اسفند سال 99 تعداد معاملات واحدهای مسکونی به 5.3 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل 34.6 درصد افزایش یافت و نسبت به ماه مشابه سال قبل 48.4 درصد کاهش نشان داده است‌‌.

بر اساس این گزارش تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در سال 99 به حدود 83٫3 هزار واحد مسکونی رسید که در مقایسه با سال قبل از آن با کاهش اندک 0٫3 درصدی مواجه بوده است.

همچنین در سال 99 متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 23 میلیون و 870 هزار تومان بوده است.
گفتنی است، «گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در اسفند ماه سال 99» برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

در این ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع واحد مسکونی تهران به 30 میلیون و 270 هزار تومان رسید که نسبت به ماه قبل 6.6 درصد افزایش دارد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد