سرسره بازی سهامداران روی شاخص کل بورس/فقط 69هزار واحد ریزش!

سرسره بازی سهامداران روی شاخص کل بورس/فقط 69هزار واحد ریزش!

شاخص کل در هفته ای که گذشت بیش از 69 هزار واحد ریزش کرد تا حمایت های مهم روز به روز از دست برود.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته شاخص کل بورس 69 هزار واحد ریزش داشت تا نشان دهد بازار با هیجان در فروش مواجه شده است.

معاملات ابتدای هفته
شاخص کل صبح شنبه کار خود را با رشد آغاز کرده بود اما در انتهای معاملات با ریزش کار خود را پایان داد، شاخص کل در جایگاه یک میلیون و 308 هزار واحد قرار دارد، اما نکته جالب این است که شاخص کل هم وزن رشد 400 واحدی را تجربه کرد تا شنبه، روزی خاص برای بازار سرمایه باشد نمادهای شپنا، شتران و حکشتی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشته و نمادهای کگل، کچاد، فولاد و نوری بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل از خود بر جای گذاشتند.

شنبه 314 نماد منفی و 196 نماد مثبت بوده و 80 نماد در وضعیت صف خرید و 43 نماد نیز در وضعیت صف فروش قرار داشتند، ارزش معاملات خرد به 2190 رسید که نسبت به روز چهارشنبه هفته قبل با رشد بیش از 600 میلیارد تومان همراه است، شنبه بورس به میزان 581 میلیارد تومان ورود پول هوشمند و 873 میلیارد تومان خروج پول هوشمند مواجه بود، نمادهای منفی امروز بورس 1.6 برابر نمادهای مثبت بودند.

معاملات روز یکشنبه
شاخص کل در معاملات یکشنبه با ریزش پرقدرت 12165 واحدی به جایگاه یک میلیون و 296 هزار واحد رسید، نمادهای فارس، فولاد، کچاد، کگل، فخوز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل از خود بر جای گذاشته و نمادهای حکشتی و شیراز نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل از خود بر جای گذاشتند.

نمادهای مثبت 150 و نمادهای منفی 363 نماد بودند، ارزش معاملات خرد 2,128 میلیارد تومان بود. خرید حقوقی 181 میلیارد تومان بوده و ورود نقدینگی به صندوق‌های درآمد ثابت 36 میلیارد تومان رسید، 53 نماد در وضعیت صف خرید بودند که ارزش آن به 180 میلیارد تومان رسید، 63 نماد نیز به ارزش 125 میلیارد تومان در وضعیت صف فروش قرار داشتند. برآیند ورود و خروج پول هوشمند بیشتر از منفی 400 میلیارد تومان بود.

معاملات روز دوشنبه
شاخص کل در معاملات دوشنبه با ریزش 19 هزار واحدی به یک میلیون و 277 هزار واحدی رسید، نمادهای فولاد، کچاد، رمپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشته و نمادهای شبندر و خزامیا جزو پرتراکنش های بازاربودند.

ارزش معاملات خرد دوشنبه به 2,422 میلیارد تومان رسیده و بازار شاهد دوباره خروج 200 میلیارد تومانی بود، صف‌های خرید تنها 42 نماد با ارزش 134 میلیارد تومان و صف‌های فروش نیز 79 نماد به ارزش 206 میلیارد تومان بود.در معاملات دوشنبه 442 نماد منفی و تنها 79 نماد مثبت بودند.

معاملات روز سه شنبه
شاخص کل سه شنبه در پایان معاملات با ریزش 10678 واحدی به جایگاه یک میلیون و 267 هزار واحد نزول کرد. در معاملات روز سه شنبه نمادهای وامید، رمپنا، کگل بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشته و نمادهای فولاد، شبندر و شپنا نیز پرتراکنش های امروز بازار بودند.

ارزش معاملات خرد در معاملات 2,296 میلیارد تومان بوده و بورس با خروج نقدینگی 405 میلیارد تومانی همراه بود، 30 نماد در معاملات به ارزش 95 میلیارد تومان در وضعیت صف خرید بوده و 85 نماد نیز به ارزش 195 میلیارد تومان در وضعیت صف فروش قرار داشتند، نکته مثبت معاملات سه شنبه اما ورود خوب پول هوشمند به میزان 479 میلیارد تومان بوده که تنها 31 میلیارد تومان با خروج پول فاصله داشت. در معاملات سه شنبه 436 نماد منفی و تنها 83 نماد مثبت بودند.

معاملات روز چهارشنبه
شاخص کل چهارشنبه در معاملات با ریزش 26000 واحدی به جایگاه یک میلیون و 241 هزار واحدی رسید تا ریزش‌های بورس در این هفته رکورد بزند. ارزش معاملات خرد عدد 2,801 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که در هفته‌های اخیر بیشترین ارزش معاملات است، معاملات با ارزش بالاتر این بار در وضعیت نزولی بوده و باعث شد شاخص کل به میزان بیشتری نزول کند.

در معاملات چهارشنبه 487 میلیارد تومان خروج پول حقیقی را در بازار شاهد بودیم و خروج پول هوشمند به منفی 270 رسید که قابل توجه است. نمادهای فولاد، میدکو، پارسان و کگل بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس از خود بر جای گذاشتند.

نزدیک شدن به قوی‌ترین حمایت ماهانه
حال شاخص کل خود را به قوی‌ترین ناحیه حمایت هفتگی نزدیک می بیند، شاخص در محدوده یک میلیون و 211 هزار واحد یک حمایت قوی دارد که امید است بتواند آن را حفظ کند وگرنه محدوده حمایت بعدی کانال یک میلیون و 100 هزار واحد است.

باید دید این هفته معاملات بازار سرمایه به کدام سمت می‌رود و آیا شاخص می‌تواند حمایت قوی خود را حفظ کند؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد