درآمد دو هزار و 750میلیارد تومانی وبصادر از تسهیلات اعطایی/ افزایش 17درصدی درآمد عملیاتی بانک صادرات

درآمد دو هزار و 750میلیارد تومانی وبصادر از تسهیلات اعطایی/ افزایش 17درصدی درآمد عملیاتی بانک صادرات

بانک صادرات در مرداد ماه1400 دو هزار و 750میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی کسب کرد و سودی معادل دو هزار و 770میلیارد تومان به سهامداران خود پرداخت.

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ بانک صادرات ایران با انتشار گزارشی در سامانه کدال، عملکرد مرداد ماه خود را تشریح کرد.

در پنجمین ماه سال 1400، بانک صادرات بیش از 600هزار میلیارد تومان سپرده‌های گوناگون جذب کرد که این رقم نسبت به ماه گذشته حدود 6هزار و 750میلیارد تومان کاهش و نسبت به دوره مشابه سال گذشته 16درصد افزایش یافته است.

همچنین وبصادر در مرداد ماه، حدود دو هزار و 770میلیارد تومان سود به مشتریان خود پرداخت کرد. این رقم نسبت به مرداد سال گذشته، 75درصد افزایش یافته است. همچنین این مقدار نسبت به تیر ماه سال جاری، 17درصد رشد را ثبت کرده ‌است. گفتنی است سود سپرده‌های کوتاه مدت با 815میلیارد تومان، بیشترین سهم از این بخش هزینه‌های بانک صادرات را به خود اختصاص داد.

 بانک صادرات در مرداد ماه سال 1400، بیش از 32هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید اعطا کرد که نشان از کاهش هفت درصدی این مبلغ نسبت به ماه گذشته دارد. با این وجود این رقم نسبت به مرداد ماه سال 99، 46درصد افزایش یافته است. 

 بانک صادرات در مرداد ماه، دو هزار و 750میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی کسب کرد. این رقم  نسبت به ماه گذشته با رشد 17درصدی مواجه شده است. همچنین درآمد تسهیلات اعطایی بانک صادرات نسبت به مرداد سال گذشته افزایشی 55درصدی را ثبت کرده است. 

با کسر کردن سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری از درآمد تسهیلات اعطایی بانک صادرات در مرداد 1400، درمی‌یابیم که این بانک در این مدت متحمل زیان 14میلیارد تومانی شده است. این اتفاق در حالی رقم خورد که بانک صادرات در مرداد ماه سال گذشته، سودی 200میلیارد تومانی را رقم زده بود. با این وجود زیان مرداد ماه بانک صادرات نسبت به ماه گذشته حدود 19درصد کاهش پیدا کرده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد