امکان تحول در حمل و نقل عمومی تهران با مولدسازی/ ساخت 180 هزار مسکن را برای مردم دنبال می‌کنیم

امکان تحول در حمل و نقل عمومی تهران با مولدسازی/ ساخت 180 هزار مسکن را برای مردم دنبال می‌کنیم

شهردار تهران گفت: برای تحول در حمل و نقل عمومی تهران 507 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که تامین آن 100 سال زمان می‌برد، اما مولدسازی، این 100 سال را به 5 سال کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی امروز در جمع فعالان صنفی در اتاق اصناف تهران، اظهار داشت: از زمان آغاز به کار ما در شهرداری یک سال و نیم می‌گذرد، در این مدت شرایطی که مدیریت شهری دنبال کرد، مدیریت مشارکتی بود، زیرا برای کارها باید دست به دست هم دهیم.

شهردار تهران اظهار داشت: همچنین ما کار را مبتنی بر مسيولیت پذیری دنبال کردیم و معتقدیم همه امور و مسيولیت های شهر به مدیریت شهری بر می‌گردد، این مسيولیت ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم به مدیریت شهری مرتبط است.

زاکانی اظهار داشت: تلاش کرده ایم هم کار خودمان را به نحو احسن انجام دهیم و هم به دیگران کمک کنیم، لذا در این مدت از دیگران خواهش کرده‌ایم که دست به دست هم بدهیم و آنها هم به ما کمک کنند؛ به طوری که در سال گذشته وقتی به حوزه معتادین متجاهر وارد شدیم، با اینکه شهرداری هیچ مسيولیتی در این رابطه نداشت، اما پنج هزار معتاد متجاهر را شناسایی کردیم و برای 2500 معتاد دیگر مکان یابی کرده‌ایم.

وی افزود: در حوزه مسکن ما مسيولیت نداریم و وزارت راه مسيول است، اما از سال قبل قرارگاهی ساماندهی شد تا 180 هزار واحد مسکونی را بتوانیم بسازیم و در این زمینه کار آغاز شده است.

وی اظهار داشت: ما به شدت نیاز به کمک داریم زیرا در حوزه شهری کار سنگین است.

زاکانی بیان داشت: در کنار مشارکت و مسيولیت پذیری، به شدت به دنبال تعامل هستیم و به هیچ و به دنبال کار معدود نیستیم، لذا افق 1420 را در حوزه حمل و نقل و زیرساخت به سال 1407 و 1408 رسانده‌ایم.

شهردار تهران گفت: ویژگی دیگر ما مبتنی بر ایجاد امکان برای تحول است، همین امروز اگر بخواهیم حمل و نقل عمومی شهر را تحول دهیم، با توجه به موضوع آلودگی هوا و مسايل دیگر به 507 هزار میلیارد تومان نیاز داریم و این در حالی است که بودجه دولتی سال گذشته عددی در حد چند ده متر برای ساخت مترو بود، لذا اگر بخواهیم از منابع عمومی استفاده کنیم، این کار 100 سال طول می‌کشد.

وی یادآور شد: باید خلاقیت داشت تا با مولد سازی امکانات را فراهم کرد این 100 سال را به 5 سال کاهش دهیم و این موضوع امکان‌پذیر است زیرا از نظر امکانات و تکنولوژی در منطقه جزء خوب ها هستیم و لذا به مولدسازی روی آوردیم و بازار و شرایط را به گونه‌ای پیش می‌بریم که از همه امکانات استفاده کنیم و منتظر نمانده‌ایم.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد