سعید شریفزاده در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه امسال برای اولین بار ستاد اربعین در شرکت ملی پست ایران تشکیل میشود، گفت: شرکت ملی پست ایران تلاش میکند خدماتی را به زايران حضرت سیدالشهداء(ع) در اربعین ارايه دهد. بنابراین امسال قبل از اینکه مردم مراحل اجرایی اربعین را آغاز کنند، ما با مسوولان مربوطه، هماهنگیهایی را انجام دادهایم که خدماتی را قبل از شروع راهپیمایی به زايرین ارايه دهیم تا بتوانیم راهپیمایی اربعین را برای زايران تسهیل کنیم.
وی ادامه داد: اولین موضوع هماهنگی با اداره گذرنامه ناجاست. از این رو اطلاعرسانیهای مشترکی به زايران داشتهایم که از همین الان تاریخ اعتبار گذرنامههای خود را بررسی کنند، کسانی که نیاز به تعویض دارند در دستور کار قرار دهند و کسانی که گذرنامه ندارند و میخواهند تهیه کنند، درخواست دهند و ما اینها را برای رساندنشان برنامهریزی کردهایم. هماهنگیها با ناجا انجام شده که در این مدت زمان از امروز تا آغاز مراسم راهپیمایی اربعین، گذرنامه زايران با سرعت و دقت کافی و پیشبینیهایی که در جوار این موضوع باید مراعات شود، به موقع برسد. همچنین رهگیریهایی را برای هموطنان پیشبینی کردیم که بتوانند فرآیند ارسال را طی این مسیر از صدور گذرنامه تا رسیدن به مقصدی که تعیین شده، از طریق اینترنت و اپلیکیشنهای موجود، رصد کنند.
ريیس ستاد اربعین شرکت ملی پست اظهار کرد: ازطرفی با ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور هماهنگی شده که با معرفی آنها، مرسولههای مواکب را، هر مرسولهای که باشد، چه اسناد و مدارک و چه اقلامی که برای پذیرایی و اطعام زايران موکبها قرار است حمل شود، بهصورت رایگان تا مبادی خروجی مرزی انجام خواهیم داد.
شریفزاده خاطرنشان کرد: مدیرعامل شرکت پست ایران اخیرا دیداری با رییس پست کشور عراق داشتند و در هماهنگیهایی با ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، مقرر شد که در چند عمود، باجههای پستی را داشته باشیم، برای رهگیری و رصد مرسولههایی از زايران که گم شده باشد و اقداماتی را پیشبینی کردیم که اینها را به دستشان برسانیم. همچنین صندوقهای اماناتی را در نجف و کربلا، تعبیه خواهیم کرد که امانات زايران را بپذیریم تا آنها به راحتی به زیارتشان بپردازند و این امانات با مجددا بهشان برگردانیم.