حذف بوروکراسی اداری اعتراض‌های مالیاتی/ حقوق مودیان تامین می‌شود

حذف بوروکراسی اداری اعتراض‌های مالیاتی/ حقوق مودیان تامین می‌شود

ريیس هیيت مستشاری مرکز عالی دادخواهی مالیاتی وزارت اقتصاد گفت: این اطمینان را به مودیان می دهیم که به اعتراضات آنها با اهتمام کامل رسیدگی و حقوق آنها تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت اقتصاد، فرشید علاسوند، ريیس هیات مستشاری مرکز عالی دادخواهی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای وزرات اقتصاد، تدابیر این وزارتخانه برای رفع دغدغه‌های مودیان مالیاتی و تسهیل در رسیدگی به اعتراضات و بازنگری در پرونده‌های آنها را تشریح کرد.

وی گفت: بر اساس سیاست‌گذاری جدید مرکز عالی دادخواهی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای مقرر شد در تسریع فرآیند رسیدگی بازنگری شود و با توجه به دغدغه‌های مقام عالی وزارت در خصوص نحوه مالیات ستانی هیات‌های 251 مکرر در استان‌ها، سامانه‌ای راه اندازی شود.

این مقام مسيول در وزارت اقتصاد ادامه داد: در این سامانه مودیان مالیاتی می‌توانند بدون مراجعه فیزیکی به ادارات کل، با حذف بوروکراسی اداری، اعتراض را در درگاه الکترونیکی که بدین منظور طراحی‌شده بارگذاری کنند و بر اساس اسناد و مدارکی که ارايه می‌دهند کارشناسان مربوطه بررسی می‌کنند و پس‌از موافقت مدیرکل استانی مراتب به مرکز عالی دادخواهی ارسال و مرکز عالی دادخواهی پس‌از بررسی‌های لازم موارد را برای اظهار نظر وزیر ارسال می‌کنند.

علاسوند با اشاره به دستور دیگر وزیر اقتصاد برای رفع دغدغه‌های مالیاتی مردم در استان‌ها اعلام کرد: بر این اساس با بالا بردن سقف اختیارات هیات‌های استانی 251 مکرر، این امکان فراهم شد که برای اشخاص حقیقی تا سقف یک میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی تا سقف 10 میلیارد ریال در استان به موضوع پرداخته و تصمیمات لازم اتخاذ شود؛ این بخشنامه از سوی وزیر اقتصاد در سال جاری به منظور تمرکز زدایی صادر شده است.

ريیس هیات مستشاری مرکز عالی دادخواهی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای وزرات اقتصاد با اشاره به سیاست‌گذاری دیگر این مرکز در زمینه رفع مشکلات مالیاتی مودیان، گفت: سیاست‌گذاری بر این مبنا بوده کارکنانی که در سازمان مالیاتی صدور رای می‌کنند در هیات‌های 251 مکرر هیچ‌گونه نقشی نداشته بدین‌منظور در واقع ترکیب اعضای هیيت از سه عضو تشکیل‌شده، یک عضو از جامعه حسابداران رسمی، یک عضو از جامعه مشاورین مالیاتی و عضو دیگر هم از معاونین ادارات‌کل امور اقتصادی و دارایی که شرایط را به گونه‌ای پیش‌بینی کردند که جایگاه شاکی و متشاکی کاملا مجزا بوده تا بتوانند عادلانه و فارغ از هرگونه ذهنیتی به اعتراض مودیان رسیدگی کنند.

وی به سیاستگذاری دیگری در این مورد اشاره و تاکید کرد: در هیات‌های 251 مکرر اولا اصول را فدای وصول نخواهیم کرد و به تمام اعتراض مودیان در اجرای ماده 251 مکرر رسیدگی می‌شود و آن چیزی که از وصول مالیات برای ما مهم‌تر است، ایجاد وفاق همدلی در جامعه یعنی بعد اجتماعی موضوع و رضایتمندی مودیان است که در دستور کار وزارت اقتصاد دارایی و مرکز عالی دادخواهی قرار دارد.

این مقام مسيول وزارت اقتصاد تاکید کرد: این اطمینان را به مودیان می‌دهیم در مرکز عالی دادخواهی و همچنین هیات‌های 251 مکرر در استان‌ها با اهتمام و جدیت کامل به اعتراض مودیان رسیدگی می‌شود و با اسناد و مدارکی که مودیان ارايه می‌دهند در اسرع وقت با صدور رای احقاق حق آنها انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد