جهش قیمت‌ها در بازار رمزارز به رهبری بیت‌کوین!

جهش قیمت‌ها در بازار رمزارز به رهبری بیت‌کوین!

بازار مالیاکثر ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر با افزایش قیمت بیت کوین در بالای سطح 28000 دلار برای اولین بار از ژوين 2022 رشد قیمت را تجربه کرده‌اند. رهبر بازار رمزارز از 8 مارس، زمانی که برای اولین بار علايم مشکل در اطراف بانک سیلیکون ولی ظاهر شد، تقریبا 25 درصد افزایش یافته است. که از آن زمان باعث بروز آشفتگی در میان سایر وام دهندگان شده است.

نگارعلی_ بیت‌کوین طی چند روز گذشته به دلیل بی‌ثباتی در بخش بانکی، داده‌های تورم بالاتر از حد انتظار و اعتماد مجدد به فدرال رزرو، افزایش ارزش را تجربه کرده است و به بالاترین سطح خود در حدود 9 ماه گذشته رسیده‌است. ارزش بازار جهانی کریپتو در این مدت 1.18 تریلیون دلار بود. روز دوشنبه، بانک‌های مرکزی بزرگ اقدامات هماهنگی از جمله فدرال رزرو برای بهبود نقدینگی بازار انجام دادند.

ادول پاتل، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Mudrex، شرکت مدیریت دارایی‌های رمزارزی، گفت: این اقدامات ممکن است به احساسات صعودی در بازار نیز کمک کند.

بازار رمزارز در هفته گذشته جهشی بوده‌است. به گفته کارشناسان، این پمپ به دلیل ترکیبی از عوامل، از جمله فشار کوتاه گسترده، خرید میلیارد دلاری بایننس، و واکنش فدرال رزرو به بحران بانکی و اخبار مربوط به بروزرسانی اتریوم ایجاد شد.

طبق آمار Block، نزدیک به 300 میلیون دلار در موقعیت های کوتاه اهرمی در هفته گذشته نقد شده است، این مبلغ بیش از 300 میلیون دلار فشار خرید برای بی‌کوین است. در طول یک بازار نزولی، این کاملا قابل توجه است زیرا برای بالا یا پایین بردن قیمت ها تقریبا پول زیادی لازم نیست. تبدیل 1 میلیارد دلاری استیبل کوین توسط بایننس به اتریوم، بیت‌کوین و بایننس کوین و سایر ارزهای رمزنگاری ناشناس احتمالا در افزایش قیمت اخیر نقش داشته است. دلیل دیگر جهش قیمتی اخیر اعلام رسمی تاریخ به‌روزرسانی هارد فورک اتریوم شانگهای (12 آوریل) است که به کاربران امکان می‌دهد Eth سهام خود را پس بگیرند و انتظار می‌رود تقاضای بازار اتریوم را تحریک کند.

با این حال، نمی‌توان روند بازار را پیش‌بینی کرد، زیرا اخبار بخش بانکی همچنان می تواند احساسات بازار را تحت تاثیر قرار دهد. تنظیم کننده ها ممکن است همچنان پردازش تراکنش های مربوط به رمزنگاری را برای بانک ها دشوار کنند، همانطور که در مورد بانک Signature رخ داده است. نکته دیگری که باید بررسی شود. در جلسه روز چهارشنبه فدرال رزرو برگزار خواهد شد.

گفتنی است که بیت کوین روز دوشنبه بالای 28000 دلار معامله شد، زیرا روند صعودی ارزهای دیجیتال در آغاز هفته تشدید شد. بیت‌کوین در اوایل روز گذشته به اوج روزانه 28,527.72 دلار جهش کرد، که یک روز پس از معامله در پایین ترین سطح 27,196.76 دلار بود.

از سوی دیگر، اتریوم با کاهش قیمت به زیر 1800 دلار، سودهای اخیر را در جلسه روز دوشنبه تثبیت کرد. پس از بالاترین قیمت 1843.84 دلار در روز یکشنبه، اتریوم برای شروع هفته به پایین ترین سطح خود در 1744.86 دلار سقوط کرد.

223227

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد