سبد پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن در هفته سوم آبان

سبد پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن در هفته سوم آبان

شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن، پرتفوی پیشنهادی خود برای هفته سوم آبان ماه 1400 را اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ در سبدی که شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن، در تاریخ 12آبان ماه 1400 ارايه داد، نام چهار نماد «شیران»، «شکلر» و «هرمز» برای سرمایهگذاری در میان‌مدت به چشم می‌خورد. همچنین این شرکت، سهم‌ های «شاملا»، «دقاضی» و «شبصیر» را برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت پیشنهاد داده است.

سبد پیشنهادی  میان‌مدت شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن 

سهام شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی ایران با نماد «شیران» که 20درصد از این پرتفو را به خود اختصاص داده به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن است. نماد شیران، در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته قیمت پایانی 20,000ریال را ثبت کرد. شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن سودآوری بالای 35،000تومان در سال جاری را برای این سهم به عنوان مهمترین دلیل انتخابش اعلام کرده و هدف قیمتی 35،000ریالی را برای شیران مشخص کرده که معادل بازدهی حدود 75درصدی در میانمدت، برای سهامداران این شرکت است. 

سهام شرکت نیرو کلر که با نماد «شکلر» در بورس تهران معامله می‌شود دومین سهمی است که در سبد پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن قرار گرفته است. شکلر که در پایان معاملات روز 12 آبان ماه، با قیمت 27,310ریال هفته را به پایان رسانده؛ هدف قیمتی 75،000ریالی و رشد حدود 170درصدی را در میانمدت پیش روی خود می‌بیند. وضعیت مناسب شکلر که نشات گرفته از مدیریت جدید و برنامه های آتی برای سودآوری است، باعث شده تا این نماد 15درصد از پرتفوی پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن را به خود اختصاص دهد.

سومین سهامی که در سبد پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن قرار دارد؛ سهام فولاد هرمزگان جنوب با نماد «هرمز» است. چشم انداز سود آوری 350 تا 400 تومانی شرکت مهم‌ترین دلیلی است که این سهام به سرمایهگذاران پیشنهاد شده است. هرمز در روز چهارشنبه گذشته، قیمت پایانی 17,750ریال را ثبت کرد؛ بر اساس پیش‌بینی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن، این نماد در میانمدت با رشد 35درصدی همراه شده و به قیمت 24،000ریال خواهد رسید. از همین رو شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن 20 درصد از پرتفوی پیشنهادی خود را به نماد هرمز اختصاص داده است.

سبد پیشنهادی سرمایه گذاری بلندمدت شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن

شرکت معدنی‌ املاح‌ ایران‌ با نماد بورسی «شاملا» سهم دیگری است که 15درصد از این سبد پیشنهادی را به خود اختصاص داده است. بر اساس پیش‌بینی کارگزاری بانک صنعت و معدن، شاملا که در آخرین روز معاملاتی خود قیمت 31,590ریالی را تجربه کرده، در بلند‌مدت قیمت 56،000ریال را هدف‌گذاری کرده است. در صورتی که شاملا به تارگت مورد نظر صنعت و معدن دست پیدا کند، سودی بالغ بر 77درصد را عاید سهامدارانش خواهد کرد. داشتن طرح توسعه و همچنین ریالی بودن هزینه‌های شرکت، از اصلی‌ترین دلایلی بوده که شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن این مجموعه را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در سبد پیشنهادی هفته سوم آبان ماه 1400 قرار داده است.

سهام شرکت داروسازی شهید قاضی که با نماد «دقاضی» در بورس تهران معامله می‌شود دومین سهمی است که در سبد پیشنهادی بلندمدت شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن قرار گرفته است. دقاضی که در پایان معاملات روز 12آبان ماه، با قیمت 30,110ریال هفته را به پایان رسانده؛ هدف قیمتی 43،000ریالی و رشد حدود 42درصدی را در بلند‌مدت پیش روی خود می‌بیند. وضعیت مناسب دقاضی که نشات گرفته از افزایش نرخ های دریافتی اخیر و طرح های توسعه ای است، باعث شده تا این نماد 15درصد از پرتفوی پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن در بلندمدت را به خود اختصاص دهد.

شرکت تولیدات پتروشیمی قايد بصیر با نماد بورسی «شبصیر» سهم دیگری است که 15درصد از این سبد پیشنهادی را شامل می‌شود. بر اساس پیش‌بینی کارگزاری بانک صنعت و معدن، شبصیر که در آخرین روز معاملاتی خود قیمت  105,891ریالی را تجربه کرده، در بلند‌مدت قیمت 170،000ریال را هدف‌ گرفته است. در صورتی که شبصیر به تارگت مورد نظر صنعت و معدن دست پیدا کند، سودی بالغ بر 60درصد را عاید سهامدارانش خواهد کرد. چشم انداز سودآوری شرکت و افزایش سرمایه از تجدید، از اصلی‌ترین دلایلی بوده که شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن این مجموعه را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در سبد پیشنهادی هفته سوم آبان ماه 1400 قرار داده است.

لازم به ذکر است این سبد پیشنهادی توسط شرکت مشاور سرمایه گذاری سهم‌آشنا، جهت بازنشر در اختیار اقتصاد آنلاین قرار گرفته و هرگونه سود و زیان، برعهده سرمایه‌گذار خواهد بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد