آخرین اخبار احتمالا موثر برای بازارها / این اخبار را جدی بگیرید!

آخرین اخبار احتمالا موثر برای بازارها / این اخبار را جدی بگیرید!

تجهیز 9 هزار میلیاردی بازار سهام، رد پیشنهاد مذاکره مستقیم و افزایش تنش‌های منطقه سه خبر مهمی است که احتمالا امروز در جریان بازارها تاثیرگذار باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز، تجهیز 9 هزار میلیاردی بازار سهام، رد پیشنهاد مذاکره مستقیم و افزایش تنش‌های منطقه سه خبر مهمی است که احتمالا امروز در جریان بازارها تاثیرگذار باشند.

هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، در جلسه دیشب افزایش حد نصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت در سهام را تصویب کرد. از نگاه برخی، با این مصوبه 9 هزار میلیارد تومان پول برای بورس تجهیز شده است.

مطالعه بیشتر: شوک خبری هیات مدیره سازمان بورس / 9 هزار میلیارد تومان پول جدید برای بازار سهام

اما خبر مهم دیگر مربوط به مذاکرات است. روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از دو مقام بلندپایه دیپلماتیک نوشته ایران پیشنهاد مذاکرات هسته‌ای مستقیم با آمریکا را رد کرده است.

آن طور که خبرگزاری‌ها به نقل از این روزنامه روایت کرده‌اند، این روزنامه آمریکایی نوشته طبق اعلام دو دیپلمات بلندپایه، ایران با پیشنهاد اتحادیه اروپا و آمریکا برای مذاکره مستقیم با واشنگتن درباره برجام مخالفت کرده است.

وال استریت ژورنال به نقل از یک دیپلمات بلندپایه اروپایى ادامه داده تهران حضور در نشست غیررسمى با گروه 1+5 را رد کرده زیرا حاضر نیست درباره توافقی مذاکره کند که قبلا در مورد آن مذاکره شده است.

علاوه بر این، دیروز اعلام شده که نظامیان آمریکایی 23 دستگاه کامیون و خودروی زرهی و تانک به مناطق حومه حس وارد کرده‌اند. طبق گزارش مهر، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، ارتش ایالات متحده آمریکا تجهیزات نظامی جدیدی را در قالب یک کاروان لجستیک از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید عراق وارد سوریه کرد.

اما چهارمین خبر موضوع مذاکره تلفنی امیر قطر با ولیعهد عربستان است که این اتفاق پس از سه سال افتاده است.

هرچند سه خبر اخیر همراه با نااطمینانی‌هایی برای بازار سهام است، اما احتمالا اثرگذاری خبر اول در بورس امروز بیشتر از بقیه باشد. در کنار این، شب گذشته جزيیات عرضه اولیه حآفرین نیز اعلام شد. در این عرضه اولیه هر کد بورسی می‌تواند حداکثر 700 سهم در بازه قیمتی 5،285 تا 5،385 ریال معادل 376 هزار و 950 تومان خریداری کند.

با این اخبار امروز احتمالا وضعیت بازار ارز و طلا متفاوت از روند نزولی روز گذشته باشد.

مطالعه بیشتر: آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 11 اسفند 99 چقدر بود؟
مطالعه بیشتر: آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 11 اسفند 99 چقدر بود؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد