عملکرد مبهم صندوق تثبیت بازار سرمایه

عملکرد مبهم صندوق تثبیت بازار سرمایه

تحلیلگر بازار سهام بابیان اینکه کارگزاری‌ها هر ماه مبالغ هنگفتی را به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز می‌کنند،گفت: با این وجود مشخص نیست که صندوق تثبیت بازار سرمایه...

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وحید کشمیری‌پور  با بیان اینکه صندوق تثبیت بازار سرمایه تاکنون گزارش شفافی از عملکرد خود ارايه نداده است، گفت: متاسفانه این صندوق علیرغم اینکه باید در بزنگاه‌ها از بازار سرمایه و سهامداران دفاع کند، اما هیچ‌گاه گزارشی شفاف از عملکرد و اثرگذاری خود ارايه نداده است.

وی گفت: ماهانه مبالغ هنگفتی از سوی کارگزاری‌ها به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز می‌شود تا در مواقع ضروری برای ثبات بخشی به بازار مورد استفاده قرار بگیرد، اما متاسفانه تاکنون گزارشی ارايه نشده که این منابع در کجا هزینه شده است.

کشمیری‌پور گفت: صندوق تثبیت بازار سرمایه باید گزارش دهد که با این مبالغ و پول دریافتی از کارگزاری‌ها چه کرده و چقدر سهام خریداری کرده است.

وی تصریح کرد: انتظار فعالان بازار از سازمان بورس و اوراق بهادار آن است که شفاف‌سازی لازم را در این زمینه انجام دهد.

تحلیلگر بازار سرمایه افزود: علیرغم اینکه شفافیت باید جزيی لاینفک از عملکرد بازار سرمایه باشد، اما فعالیت صندوق تثبیت بازار سرمایه تاکنون از شفافیت لازم برخوردار نبوده است؛ البته به طور قطع حمایت‌هایی از بورس و سهامداران داشته است، اما به دلیل اینکه گزارش عملکرد آن منتشر نشده، سهامداران و فعالان بازار سرمایه از عملکرد آن مطلع نیستند.

وی تصریح کرد: باید مشخص شود که صندوق تثبیت بازار سرمایه با چه میزان نقدینگی و در چه برهه‌های زمانی از بازار حمایت کرده است.

وی درباره میزان واریزی از منابع صندوق توسعه ملی به حساب صندوق تثبیت بازار نیز اظهار داشت: میزان این واریزی هم مشخص نیست و لازم است مسيولان سازمان بورس در این زمینه هم شفاف‌سازی لازم را انجام دهند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد