رشد سودآوری شراز در فعالیت 9ماهه

رشد سودآوری شراز در فعالیت 9ماهه

شرکت پالایش نفت شیراز در گزارش 9ماهه منتهی به 30آذر1399، توانسته سود خود را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 98درصد افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، شرکت پالایش نفت شیراز در گزارش خود با سرمایه یک هزار و 27میلیارد ریالی، سود هرسهم را 11هزار و 526ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که سود هرسهم مبلغ 5هزار و 816ریال بوده، توانسته رشد 98درصدی را تجربه کند.

این شرکت سود عملیاتی دوره مورد گزارش را 13هزار و 870میلیارد ریال، سود خالص را 11هزار و 844میلیارد ریال و سود انباشته را 13هزار و 18میلیارد ریال منتشر کرده است.

این شرکت محصولات اصلی تولیدی خود را جهت توزیع در سطح کشور تحویل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران می دهد. محصولات ویژه تولیدی شرکت، در بورس های کالا و انرژی عرضه می شود.

در حال حاضر پالایشگاه شیراز با پالایش روزانه 54 هزار بشکه نفت خام در روز نزدیک به 3/3 درصد از نفت خام پالایشی کشور را پالایش کرده و محصولات استراتژیکی نظیر بنزین و سوخت های هوایی، گازمایع، نفت سفید، نفت کوره، انواع حلال و گوگرد تولید می کند. در خصوص محصولات پالایشی به ویژه محصولات استراتژیک در حال حاضر بازار داخلی با کمبود عرضه مواجه است و در عمل پالایشگاه شیراز در کنار سایر شرکتهای پالایشی نیاز داخلی را تامین می کنند.

"شراز" در حال حاضر با توجه به نیاز ارزی در خصوص اجرای پروژه های کیفی سازی در دست اجرا صادرات فرآورده های ویژه را در دست بررسی و دستور کار قرارداده است. سودآوری شرکت های پالایشی تابع متغیرهای گوناگونی است که با فضای سیاسی و اقتصادی دنیا به ویژه کشور گره خورده است. به همین لحاظ طی سال های گذشته نوسانات زیادی درآن مشاهده می شود با این وجود پالایشگاه شیراز با برنامه ریزی منسجم به عنوان یک پالایشگاه باثبات و سودآور در بین سهامداران شناخته شده است.

این شرکت در تشریح عملکرد پالایش نفت خام و مقدار فروش شرکت در 9ماهه اول سال 1399 نسبت به دوره مشابه سال قبل به ترتیب 0.13درصد کاهش و 3 درصد رشد داشته است. همچنین نرخ فروش فرآورده های ویژه براساس نرخ های اعلامی از سوی انجمن صنفی کارفرمایی شرکت پالایش نفت است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد