سهمیه سوخت رانندگان تاکسی واریز شد؟

سهمیه سوخت رانندگان تاکسی واریز شد؟

رانندگان تاکسی‌های برون شهری هم مانند رانندگان تاکسی‌های آنلاین چندین ماه است که سهمیه بنزین نگرفته‌اند. فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی می‌گوید: «وظیفه شرکت ملی نفت، فقط واریز کردن سهمیه بنزین رانندگان است.»

به گزارش تجارت‌نیوز، فاطمه کاهی در این باره توضیح می‌دهد: «تعیین سهمیه بنزین تاکسی‌ها بر اساس میزان عملکرد آن‌هاست و بر عهده وزارت کشور و وزارت راه است.»

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اضافه می‌کند: «24 ساعت، از زمانی که عملکرد رانندگان تاکسی توسط وزارت‌خانه مربوط تایید شود، سهمیه بنزین رانندگان هم واریز می‌شود.»

او تاکید می‌کند: «من، این اطمینان را می‌دهم که به محض تایید عملکرد رانندگان تاکسی توسط وزارت‌خانه مربوطه، سهمیه بنزین رانندگان واریز می‌شود. پیشنهاد من پیگیری از سوی صنف و وزارت‌خانه مربوط است.»

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی نفت و پخش فرآورده‌های نفتی، قبلا هم درباره سهمیه واریز نشده تاکسی‌های آنلاین به همین نکته اشاره کرده بود و به تجارت‌نیوز گفته بود: «رانندگان، باید این موضوع را از طریق صنف خود پیگیری کنند. صنف‌ها، اطلاعات را برای ما ارسال می‌کنند. هر صنف زیر نظر وزارت‌خانه‌ای کار می‌کند که آن وزارت‌خانه اطلاعات صنف را به ما ابلاغ می‌کند و ما اقدام به شارژ کارت سوخت آنان می‌کنیم.»

از اسفند سال 98 بنا شد رانندگان برون شهری 400 لیتر بنزین سهمیه‌ای دریافت کنند و اگر مسافت بیشتری تردد کرده‌اند مابه‌التفاوت آن را دریافت کنند اما حالا ماه‌هاست که رانندگان برون‌ شهری سهمیه خود را نگرفته‌اند. سازمان راهداری اعلام کرده است که گزارش عملکرد رانندگان را به وزارت کشور ارسال کرده است و گویا گره کار در این وزارتخانه است.

به جز رانندگان برون شهری، تشکل‌های صنفی مرتبط با تاکسی‌های آنلاین هم می‌گویند که فرآیند واریز سهمیه سوخت این رانندگان هم در وزارت کشور متوقف مانده است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد