پیش‌بینی قیمت طلا امروز 23 اسفند 99

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 23 اسفند 99

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز چهارشنبه، یک میلیون و 28 هزار و 700 تومان معامله شد. همچنین قیمت سکه همزمان با رشد دلار در آخرین روز معاملاتی 10 میلیون و 550 تومان فروخته شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز چهارشنبه 20 اسفند با 7,600 تومان افزایش، یک میلیون و 28 هزار و 700 تومان معامله شد. همچنین قیمت سکه همزمان با رشد دلار در آخرین روز معاملاتی 10 میلیون و 550 تومان فروخته شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در همین زمینه ، ابراهیم محمدولی، ريیس اتحادیه طلای تهران به تجارت‌نیوز گفت: با مدیریت بانک مرکزی بازار طلا و سکه هفته پایانی اسفند روند باثباتی دارد و قیمت‌ها هیجانی گران یا ارزان نمی‌شود.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: برخی کارشناسان باور دارند،‌ گرایش به خرید سهام و بیت‌کوین بیشتر شده است و در شرایط کنونی،‌ سرمایه‌گذاران تمایل زیادی برای ورود به بازار ارز و سکه ندارند. در هفته‌ای که گذشت، سکه امامی نیز بیش از یک درصد از ارزش خود را از دست داد.

فلز گرانبهای داخلی در آخرین روز هفته 100 هزار تومان افزایش را به ثبت رساند و به محدوده10 میلیون و 550 هزار تومانی رسید. با وجود این افزایش، سکه در هفته گذشته یک و یک دهم درصد افت قیمت را به ثبت رساند. افت قیمتی فلز گرانبهای داخلی بیشتر تحت‌تاثیر کاهش قیمت دلار بود. طلای جهانی در اوایل هفته گذشته تا حدی افزایشی عمل کرد و از این طریق سکه را تا حدی مورد حمایت قرار داد.

با این حال،‌ اگر بهای طلای جهانی زیر هزار و 700 دلار بسته شود، احتمال افت بیشتر قیمت در بازار سکه وجود خواهد داشت. به باور تحلیلگران فنی، در صورتی‌که سکه زیر 10 میلیون و 500 هزار تومانی تثبیت شود، قیمت این فلز گرانبها در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت. برای افزایش قیمت،‌ فلز گرانبهای داخلی نیاز دارد که بالای محدوده 10 میلیون و 800 هزار تومانی تثبیت شود.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد