مذاکرات مجارستان با قطر برای واردات گاز

مذاکرات مجارستان با قطر برای واردات گاز

ایلنا: «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان از مذاکرات با دولت قطر برای واردات گاز طبیعی مایع خبر داد.

به گزارش ایلنا از «الخلیج آنلاین»، وزیر خارجه مجارستان روز یکشنبه در حاشیه انجمن اقتصادی قطر گفت که مذاکراتی میان شرکت انرژی قطر و شرکت برق مجارستان در حال انجام است و انتظار می رود گاز قطر بخشی از ترکیب انرژی مجارستان در سال 2026 باشد.

وی افزود: افق های می بینیم که ممکن است گاز قطر بخشی از ترکیب انرژی مجارستان شود و اگر مذاکرات به موفقیت برسد، محموله های گاز قطر در نیمه دوم دهه میلادی یا در سال 2026 وارد کشور خواهد شد.

وزیر خارجه مجارستان تاکید کرد که کشورش از این همکاری در زمنیه انرژی میان دو کشور بسیار بهره خواهد برد و برای ارتقاء آن تلاش خواهد کرد.

وی اظهار اشت که برخی از شرکت‌های مجارستان در بسیاری از طرح های قطر در زمینه زیرساخت‌ها و کشاورزی سهیم‌اند و افزود: ما همچنین به دنبال امضای توافق حمایت متقابل از سرمایه گذاری‌هایی هستیم که به زودی اجرایی خواهد شد.

وی تاکید کرد که زمینه‌های متعددی برای همکاری میان دو کشور مانند سرمایه گذاری در حوزه دیجیتال، اقتصاد دانش بنیان و صنعت خودروهای برقی وجود دارد.

مجارستان در دسامبر گذشته مذاکراتی را با قطر و عمان برای واردات گاز طبیعی مایع انجام داد.

این کشور به موجب توافق بلندمدت 15 ساله با روسیه که سال گذشته امضا شد، سالانه 4.5 میلیارد متر مکعب گاز را طریق بلغارستان و صربستان دریافت می کند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد