تحلیل شاخص بورس، روند نزولی شاخص کجا متوقف خواهد شد؟ + فیلم

تحلیل شاخص بورس، روند نزولی شاخص کجا متوقف خواهد شد؟ + فیلم

روز گذشته بود که شاخص کل یک بار دیگر کانال 1.2 میلیون واحدی را از دست داد و امروز 10 اسفند 99 به روند نزولی خود ادامه داده است. روند نزولی شاخص کل کجا پایان خواهد یافت.

به گزارش نبض بورس، بازار سرمایه اصلا حال و روز خوبی ندارد بیش از 70 درصد نماد‌ها هر روز در صف فروش قفل هستند. روند نزولی شاخص کل هم هفته‌ها است که آغاز شده و با دامنه نوسان نامتقارن هر روز مقدار کمی اصلاح می‌کند و این روند فرسایشی شده است.  

روز گذشته بود که شاخص کل برای چندمین بار در سال جاری کانال 1.2 میلیون واحدی را از دست داد و سهامداران را ناامیدتر از گذشته کرد.

امروز 10 اسفند 99 نیز باز هم شاخص کل منفی شد و تا لحظه نگارش این متن این شاخص 5724 واحد کاهش ارتفاع داده است و خود را به سطح یک میلیون و 188 هزار و 286 واحد رساند.

روند نزولی شاخص کل در کدام نقطه به پایان خواهد رسید؟

 مجتبی دیبا تکنیکالیست در شبکه شتاب در تحلیل شاخص کل گفت: همچنان ریزش‌های پرکندل و خسته کننده ناشی از نبود نقدینگی در بازار ادامه دارد. وی افزود: البته فضای مه آلود سیاسی نیز بر نبود نقدینگی در بازار دامن زده و سبب ریزش‌های پیاپی شاخص شده است.

دیبا اظهار داشت: با شکسته شدن فضای حمایتی یک میلیون و 200 هزار واحد، به محدوده یک میلیون 170 هزار واحد برمی‌گردیم که تا کنون دوبار شاخص به این محدوده واکنش نشان داده است.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد:، اما اندیکاتور‌های تکنیکال حاکی از ان است که شاخص منتظر یک جرقه است تا مقاومت‌های میانی را به سمت بالا بشکاند.

وی افزود: اگر شاخص بتواند بالای محدوده یک میلیون و 350 هزار واحد تثبیت شود، از نوسانات منفی خسته کننده فعلی خلاص خواهد شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد