وام 150 میلیونی در جیب سربازان+ جزيیات و شرایط...

وام 150 میلیونی در جیب سربازان+ جزيیات و شرایط...

هزار میلیارد تومان برای اعطای وام 150 میلیون تومانی به سربازان ماهر منقضی خدمت پیش بینی شده است.

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل از مهارت آموزی یک میلیون و سیصد هزار سرباز خبر داد و گفت: 5 هزار میلیارد تومان برای اعطای وام 150 میلیون تومانی به سربازان ماهر منقضی خدمت پیش بینی شده است.

سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح ضمن اشاره به استقبال قابل توجه کارکنان وظیفه از این وام درباره شرایط دریافت آن اظهار داشت: متقاضیان باید حتما کارت پایان خدمت خود را در سال 97 یا سال‌های پس از آن تا چند ماه آینده دریافت کرده باشند. یکی از شروط داشتن گواهینامه مهارتی است و تفاوتی ندارد که سرباز این گواهی را قبل از خدمت، حین خدمت یا پس از خدمت دریافت کرده باشد. شرط دیگر داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر از آن بوده و شرط سوم نیز فارغ التحصیلی از هنرستان، دانشسرا یا آموزشگاه‌های علمی و کاربردی است.

وی در ادامه با بیان اینکه مبلغ این وام 150 میلیون تومان برای خود اشتغالی و چهار میلیارد تومان برای کارآفرینی است، اظهار داشت: بازپرداخت این وام پنج تا هفت سال بوده و یک سال نیز تنفس دارد. سود این وام نیز چهار درصد است.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره نحوه درخواست برای این وام نیز چنین توضیح داد: متقاضیان دارای شرایط باید به دفاتر پلیس+10 مراجعه کرده و با پرداخت مبلغ 50 هزار تومان درخواست خود برای دریافت وام را ثبت کنند. در آنجا می‌بایست فرمی را تکمیل کرده و در بخشی از آن نیز طرح خود برای اشتغال یا به اصطلاح پروپزال طرح خود را وارد کنند. با تکمیل این فرم، پلیس+10 فرم‌ها را به وظیفه عمومی هر استان به عنوان دبیر کارگروه اشتغال هر استان ارجاع می‌دهد.

سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی با بیان اینکه هر مرحله از طریق ارسال پیامک به متقاضی اطلاع داده می‌شود، گفت: 18 بانک عامل برای اعطای این وام تعیین شده است.

وی درباره شرایط ضامن برای دریافت این نیز تصریح کرد: یک کارمند دولت یا جواز کسب به عنوان ضامن از سوی متقاضی خواسته می‌شود.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد