تحلیل نماد غدشت | رالی صعودی دوباره غدشت آغاز شد؟

تحلیل نماد غدشت | رالی صعودی دوباره غدشت آغاز شد؟

غدشت پس از زدن سقف تاریخی بیش از 25 درصد اصلاح قیمتی را داشت، اما در معاملات روز شنبه توانست این نماد پرتقاضا شود.

به گزارش نبض بورس؛ غدشت یکی از نماد‌های گروه غذایی است که در 20 خرداد ماه سال جاری یک تحلیل از آن ارايه دادیم که بعد از تحلیل نماد از 2000 تومان در طول یک ماه به 3100 تومان رسیده و 50 درصد بازدهی داشت، حال در تاریخ اول مرداد ماه باز هم نگاهی داریم به آخرین وضعیت تکنیکال و تابلوی نماد غدشت، زیرا وضعیت بنیادی این نماد نسبت به ماه قبل تغییری نکرده است.

تحلیل تکنیکال
غدشت پس از یک صعود خوب و شکستن سقف تاریخی با یک روند ریتریسی برای آغاز شروع مجدد همراه شد، غدشت پس از زدن سقف تاریخی بیش از 25 درصد اصلاح قیمتی را داشت، اما در معاملات روز شنبه توانست این نماد پرتقاضا شود.

نکته امیدوار کننده برای غدشت این است که FTR مقاومتی به سمت بالا شکسته شده و سهم بعد از نفس گرفتن دوباره می‌تواند به اهداف بالاتری بیندشد.

حال به تصویر زیر نگاه کنید، از خط کینگ (خط آبی نقطه چین) یک FTR جدید تشکیل شده که RSFL نام دارد که نقش بالا بردن و تعیین سفارشات را بر عهده گرفته است.

طبق روانشناسی سهم، بازیگر دوست دارد، قیمت را نوسان دهد تا بتواند نقدینگی لازم را از همین نوسانات به دست بیاود پس یکی از احتمالات این است که قیمت از RSFL (مستطیل آبی رنگ) تا MPL اصلی (مستطیل قرمز رنگ) نوسان کند.

سهم به علت شناوری 26 درصدی و پایین اجازه نوسان را به بازیگر می‌دهد.

تحلیل تابلوخوانی
شش درصد از سهامداران عمده حقوقی و 71 درصد سهامداران عمده نیز حقیقی هستند و جزيیات معاملات حقیقی و حقوقی در روز شنبه برابر است با:

در محدوده مثبت
خرید حقیقی: 2.4 M سهم
سرانه: 14 میلیون تومان
فروش حقیقی: 2.4 M سهم
سرانه: 12 میلیون تومان
خرید حقوقی: 20 هزار سهم

در صف خرید
خرید حقیقی: 57 هزار سهم
سرانه: 18 میلیون تومان
فروش حقیقی: 57 هزار سهم
سرانه: 14 میلیون تومان

حجم و ارزش معاملات غدشت
غدشت در روز شنبه شاهد حجم و ارزش معاملات پایین بود، حجم معاملات 2.7 میلیون سهم به میزان 0.7 برابر میانگین ماهانه بوده و سرانه (خرید: 14.3) (فروش: 12.1) بوده و نسبت سرانه خرید به فروش مثبت 1.2
و حقیقی به حقوقی یک درصدی بود، آخرین معامله این نماد نیز در صف خرید بوده و به اندازه یک ونیم درصد از قیمت پایانی بالاتر بوده که سیگنال خوبی برای غدشت است.

اما نکته اصلی در معاملات روز چهارشنبه بود که حجم معاملات 13.9 میلیون سهم به میزان 4.5 برابر میانگین ماهانه بود و سهامدار عمده در تابلو اعلام کرد قصد دارد نماد را بالا ببرد.
توجه: این گزارش سیگنال خرید یا فروش نبوده و تنها با نگاه کارشناسی انجام گرفته است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد