پیش‌بینی بورس شنبه/ شاخص کل رشد می‌کند؟

پیش‌بینی بورس شنبه/ شاخص کل رشد می‌کند؟

شاخص کل بورس امروز بر مدار صعود حرکت کرد و در این گزارش به پیش‌بینی بورس روز شنبه و به طور کلی هفته آینده پرداخته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس امروز بر مدار صعود حرکت کرد و در این گزارش به پیش‌بینی بورس روز شنبه و به طور کلی هفته آینده پرداخته شده است.

شاخص کل بورس تهران امروز 29 تیر ماه با رشدی نه چندان قابل توجه در سطح یک میلیون و 898 هزار واحدی تثبیت شد. شاحص هم‌وزن نیز روند رو به رشدی به خود گرفت و با افزایش دو هزار و 104 به محدوده 403 واحدی رسید. البته تحلیلگران بازار سرمایه عقیده دارند که این رشد موقت است و احتمالا هفته آینده شاخص کل هم‌وزن روند اصلاحی را تجربه کند.

بازدهی ماهیانه بورس در تیر 1401 معادل منفی 4.4 درصد بود. به علاوه فاکتورهای دیگر بازار، از جمله ارزش معاملات و ورود و خروج پول حقیقی، همگی اوضاع نابسامان بورس را تایید می‌کنند. بازار در همه روزهای معاملاتی تیر ماه با خروج پول حقیقی همراه بود و امروز مبلغ این خروج پول به 300میلیارد تومان رسید. از طرف دیگر ارزش معاملات خرد هم در تیر ماه روندی کاملا نزولی را طی کرد و امروز به دو هزار میلیارد تومان رسید.

این کاهش بی سابقه ارزش معاملات، نشان‌دهنده بی میلی روزافزون اهالی بازار به خرید و فروش است. این موضوع موجبات نگرانی بسیاری از سهامداران و فعالان بازار را فراهم ساخته است.

مطالعه بیشتر: بازدهی ماهیانه شاخص منفی شد / تیر سرخ بالاخره به پایان می‌رسد؟
پیش‌بینی بورس شنبه

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی معاملات هفته آینده گفت: کاهش محسوس شاخص بورس در دو ماه گذشته فروشندگان بالقوه را مردد به فروش کرده و ارزش ذاتی اغلب سهام بیش از قیمت آنها است. بنابراین می‌توان گفت که بازار سرمایه هفته آینده روندی متعادل خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: صنایعی که بیشترین افت را در این مدت تجربه کرده‌اند، متعادل خواهند بود.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سرمایه را در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

مطالعه بیشتر: جو امنیتی در مجمع بانک دی/ چرا نماینده سازمان بورس در این مجمع حضور نداشت؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد