اظهارنظر عجیب وزیر نفت درباره بنزین / احتمال تغییر قیمت بنزین جدی است؟

اظهارنظر عجیب وزیر نفت درباره بنزین / احتمال تغییر قیمت بنزین جدی است؟

وزیر نفت در حالی هشدار داد احتمالا تا دو سه سال آینده تبدیل به یکی از واردکننده‌های بنزین می‌شویم که قیمت سوخت در ترکیه هم گران شده است و برخی کارشناسان می‌گویند ارزانی بنزین موجب قاچاق آن به کشورهای همسایه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وزیر نفت امروز هشدار داده بود به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در پالایشگاه‌های کشور، احتمالا تا چند سال آینده مجبور به وارد کردن بنزین می‌شویم.

تا پیش از این تنها در دو حوزه گاز و برق دچار کمبود بودیم اما حالا جواد اوجی، وزیر نفت دولت سیزدهم هشدار می‌دهد که اگر به همین روند ادامه دهیم، به جز کمبود گاز، دچار کمبود بنزین هم می‌شویم و مجبوریم به اندازه نصف مصرف فرآورده کشور، بنزین وارد کنیم.

سیگنال افزایش قیمت بنزین

خسروجردی، عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران قبلا از قاچاق روزانه دست‌کم 20 میلیون لیتر بنزین به کشورهای همسایه خبر داده بود.

این در حالی است که این هفته، بنزین در در ترکیه هم 1٫02 لیر گران شده است. با گرانی بنزین در همسایه غربی ایران، برخی از کارشناسان اذعان کرده بودند احتمالا گران‌تر شدن بنزین در کشور همسایه ایران، باعث قاچاق بیشتر بنزین به این کشورها می‌شود.

چند ماه پیش هم قیمت بنزین در یکی از کشورهای همسایه افزایش یافت و پس از آن برخی از رسانه‌ها مدعی شدند که افزایش قیمت بنزین در کشورهای همسایه، قیمت بنزین ایران را هم گران می‌کند.

با وجود این که دولت، مجلس و شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی هر سه، این ادعا را رد کردند اما عباسی، رییس کمیسیون انرژی مجلس به ایرنا گفت که قیمت حامل‌های انرژی باید واقعی شود.

صداوسیما در حال آماده‌سازی اذهان است!

تجارت‌نیوز هم در همین هفته گزارش درباره احتمال گرانی بنزین منتشر کرد و در ادامه برخی از نظرات مخاطبان را بررسی می‌کنیم:

«قیمت بنزین باید گرون بشه، الان آب معدنی از بنزین گرون‌تره. منطقی نیست آب معدنی از بنزین گرون‌تر باشه باید حداقل 5 برابر بشه... پیشنهاد می‌کنم 30000 تومان خیرش رو ببینید. البته شایدم قیمت آب معدنی گرون باشه لطفا بررسی کنید اگه تو کشورهای همسایه آب چند می‌فروشن اونم اگه نیازه گرون‌تر کنید.»

«جلوی قاچاق رو بگیرید چه ربطی به ترکیه داره؟ جلو قاچاقچی‌ها رو بگیرید.»

«می‌خواهند قیمت بنزین رو بالا ببرند، صغری ،کبری می‌چیند.»

«یعنی هرجا هر اتفاقی افتاد هر کشوری گند زد باید تلافی از سر ما دربیارید؟ جلو قاچاق را بگیرید چه ربطی داره.»

«بنزین گران میشه شک نکنید. فقط دارن یه فکر می‌کنند چه چیزی به مردم ب جای این گرانی بدهند و هنوز چیزی در نظر نگرفتند وگرنه الان بنزین گران شده بود.»

«متاسفانه حقیقت داره، حدودا یک ماهی میشه صدا و سیما به صورت متداوم برنامه‌هایی مبنی بر قیمت بسیار پایین سوخت و قاچاق اون پخش میکنه تا بتونه اذهان عمومی رو با این قضیه وفق بده.»

«الان یه عده میان میگن اگر بنزین گران بشه، پولش خرج مردم میشه همون طور که برای بنزین سه هزار تومانی گفتند.»

«شما خبر ندارین وقتی بنزین گرون میشه از تخم مرغ بگیر تا اون بالا همه چی صدبرابر میشه حالا یه دو درصد صدقه به اسم یارانه بدند، کجای زندگیتو میگیره؟ اون 45 تومن یارانه پول چند روز نون خالی میشه؟»

«شماها فقط قیمت بنزین و مقایسه می‌کنی پس سطح زندگی و آزادی‌های فردی اجتماعی که دارن بهداشت و درمان رایگان آموزش رایگان و خدمات دیگه که توسط دولت داده میشه رو در نظر نمی‌گیرین که ما از همه اینا محرومیم.»

مطالعه بیشتر: سیگنالی جدید برای قیمت بنزین/ بنزین گران می‌شود؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد