تاکید بر خرید گندم تولیدی کشاورزان/ مطالبات گندمکاران به موقع پرداخت شود

تاکید بر خرید گندم تولیدی کشاورزان/ مطالبات گندمکاران به موقع پرداخت شود

ريیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: باید وزارت جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را صرف کند تا خرید تضمینی گندم از کشاورزان به طور کامل انجام شود و مطالبات آنها هم به موقع پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عارف نوروزی، ريیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همایش آغاز سال زراعی جدید با عنوان طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور، گفت: باید وزارت جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را صرف کند تا خرید تضمینی گندم از کشاورزان به طور کامل انجام شود و مطالبات آنها هم به موقع پرداخت شود.

وی افزود: بدیهی است اگر کشاورزان به موقع پول خود را دریافت کنند، پا به پای مسيولان در عرصه خواهند بود و تلاش می‌کنند.

نوروزی تاکید کرد: دولت باید تمام تلاش خود را برای تامین نیاز کشور به گندم از طریق تولید داخل و خرید از کشاورزان متمرکز کند و به این صورت تعادل ارزی نیز ایجاد می‌شود ضمن اینکه وقتی می‌توانیم این نیاز را در داخل تامین کنیم چه نیازی به واردات است؟

این مقام مسيول گفت: با وجود خشکسالی‌های دو سال اخیر که کم سابقه بوده، شرایط تولید مطلوب بوده و این میزان تولید در چنین شرایطی بعید به نظر می‌رسید اما به دلیل همت و تلاش کشاورزان و مسيولان و با یاری خدا این رقم محقق شد.

نوروزی اضافه کرد: همه مسيولان کشور مسيولیت‌هایی دارند که باید به خوبی به آن عمل کنند و این پسندیده نیست که یک مسيول خود منتقد باشد و اگر هر کس به وظایف خود عمل کند مشکلات حل می‌شود.

ريیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: با توجه به تحقیقی که در 70 هزار روستا انجام شده از سال 1326، دو سوم این روستاها یا به شهر تبدیل و یا خالی از سکنه شدند و سیمای روستایی خود را از دست داده‌اند.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توسعه آبزی پروری در کشور از اقدامات مهمی است که می‌تواند امنیت غذایی را تضمین کند و باید در این زمینه سرمایه گذاری و تلاش بیشتری شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد