سود بدون ریسک و بالاتر از بانک با "صندوق سرمایه گذاری سپر" گروه اقتصاد بیدار

سود بدون ریسک و بالاتر از بانک با "صندوق سرمایه گذاری سپر" گروه اقتصاد بیدار

بورس صندوق درآمد ثابت سبدگردانی اقتصاد بیدار بهترین گزینه برای کاهش ریسک سرمایه گذاری خواهد بود.

در بازار بورس تنوع بسیار زیادی در نحوه‌ سرمایه‌گذاری وجود دارد و یک سرمایه‌گذار می‌تواند متناسب با میزان ریسک‌پذیری و مقدار سرمایه خود، روش سرمایه‌گذاری مناسب را انتخاب کند. سرمایه گذاری غیر مستقیم که شامل صندوق های سرمایه گذاری و سبدگردانی است، برای افرادی که تمایل به سرمایه گذاری با ریسک کم را دارند، بهترین گزینه می‌باشند. صندوق درآمد ثابت سبدگردانی اقتصاد بیدار بهترین گزینه برای کاهش ریسک سرمایه گذاری خواهد بود.

سرمایه گذاری غیر مستقیم چیست؟

در سرمایه‌ گذاری غیر مستقیم، سرمایه‌ گذار، مدیریت سرمایه‌ خود را به دست متخصصین کمیته سرمایه گذاری گروه مالی اقتصاد بیدار که دانش مالی و مهارت بالایی دارند، می‌سپارد. این متخصصین بیشتر وقتشان را مستقیما صرف تحلیل بازار می‌کنند، از این‌رو یک تیم حرفه‌ ای سرمایه شما را مدیریت می‌کند. به طور مثال شرکت سبدگردانی اقتصاد بیدار https://ebidar.com/portfolio-management با کمیته سرمایه گذاری حرفه‌ای خود، بهترین راهکارهای سرمایه گذاری را تحت مدیریت اختصاصی سبدها و صندوق های سرمایه گذاری به مشتریان عزیز ارايه می دهد. سرمایه گذاری غیر مستقیم برای افرادی که فرصت، دانش و مهارت لازم برای انجام تحلیل‌های بورسی را ندارند، بسیار کارآمد و مناسب است.

صندوق سرمایه‌ گذاری

صندوق سرمایه‌گذاری به نوعی یک شرکت است که مجموعه‌ای از اوراق مشارکت، سهام و سایر اوراق بهادار را خریداری می‌کند و پول سرمایه‌گذاران با هم در این صندوق تجمیع می‌شود. سهم هر سرمایه‌گذار از سودی که صندوق کسب می‌کند، بر اساس نسبت مالکیتش از صندوق است.

انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری

صندوق های سرمایه‌ گذاری بر اساس ترکیب دارایی، ‌ انواع مختلفی دارند که معروف‌ترین آن‌ها عبارتند از:

صندوق سرمایه‌گذاری‌ با درآمد ثابت

 ماهیت صندوق‌های درآمد ثابت اقتصاد بیدار با نماد "سپر" به صورت قابل معامله در بورس به گونه‌ای است که سود بر روی قیمت صندوق اعمال می شود و در واقع شما از افزایش قیمت صندوق منتفع می شوید.   بازده صندوق درآمد ثابت سپر سرمایه بیدار از آبان 1399 تا آبان 1400 برابر با 28% بوده است.

صندوق سرمایه‌ گذاری‌ سهامی

صندوق‌های در سهام دارای ریسک  متوسطی نسبت به سایر صندوق‌ها هستند چرا که بخش اعظمی از دارایی آن را سهام تشکیل داده است.

تفاوت صندوق‌ درآمد ثابت و بانک

صندوق‌ درآمد ثابت و بانک، از کم ریسک‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در ایران هستند که شباهت‌هایی به یکدیگر دارند اما در عین حال تفاوت‌های عمده‌ای نیز بینشان وجود دارد. اطلاع داشتن از این تفاوت‌ها  می‌تواند به سرمایه‌گذاری بهتری منجر شود. در ادامه به مهم‌ترین تفاوت‌های صندوق‌ درآمد ثابت و بانک خواهیم پرداخت.

شفافیت و گزارش دهی

زمانی که در بانک سرمایه‌گذاری می‌کنید، شما به عنوان سرمایه‌گذار نمی‌دانید که سرمایه‌تان در چه بازاری به ‌کار گرفته شده است. در مقابل هر سرمایه‌گذار درصندوق‌های درآمد ثابت می‌تواند به صفحه اختصاصی صندوق مراجعه‌ کند و نه تنها متوجه‌ محل سرمایه‌ گذاری شده، بلکه اطلاعات کاربردی همچون پورتفوی صندوق، سود و زیان و ترکیب دارایی‌ها را نیز کسب می‌کنند.

ترکیب دارایی

تفاوت دیگر صندوق درآمد ثابت و بانک‌ها در نحوه‌ ترکیب دارایی‌ها است. برای درک بهتر این موضوع به این مثال توجه کنید. در صندوق درآمد ثابت سپر اقتصاد بیدار، بیشتر سرمایه شما در اوراق با درآمد ثابت و سپرده های بانکی و بخش کوچکی از آن در سهام سرمایه گذاری می شود. تخصصی بودن شیوه‌ ترکیب دارایی در صندوق‌های درآمد ثابت مثل سپر اقتصاد بیدار، یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های بانک و صندوق درآمد ثابت است.

نحوه‌ مدیریت

صندوق‌ درآمد ثابت، برای افرادی که مهارت کافی برای تجزیه و تحلیل بازار سرمایه را ندارند، بستری بسیار مناسب است و این افراد کم تجربه داراییشان را به متخصصین و تحلیلگران می‌سپارند تا به بهترین شکل ممکن از دارایی استفاده کنند. ‌ در مقابل، بانک‌ها به صورت کاملا دستوری مدیریت می‌شوند و تضمینی برای وجود متخصصین بازارهای مالی در بانک وجود ندارد و اغلب سرمایه گذاری‌ها بر اساس عادت و طبق سنت هر بانک صورت می‌گیرد.

نحوه‌ پرداخت سود

اگر قصد سرمایه‌گذاری در بانک را دارید باید از این موضوع مطلع باشید که بانک‌ها قوانین سختی در مورد پرداخت سود دارند. اگر قبل از زمان پرداخت سود ماهیانه، قصد برداشت پول از حسابتان را داشته باشید، در آن ماه به آن بخشی که از حسابتان کسر شده است هیچ سودی نعلق نمی‌گیرد. این درحالی است که سرمایه‌ گذاران صندوق سپر اقتصاد بیدار، محدودیتی در برداشت ندارند و می‌ توانند واحدهای صندوق را در هر روزی از ماه به فروش برسانند و سود آن را نیز دریافت کنند.  

بازدهی

شاید تفاوت‌های بسیار زیادی بین صندوق درآمد ثابت و بانک یا سپرده بانکی وجود داشته باشد، اما آن عاملی که سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت سپر وادار می‌کند، میزان بازدهی آن می‌باشد. اگرچه  سرمایه گذاری در صندوق‌ سپر همچون بانک، بدون رسیک است، اما حتی در بازار منفی سال اخیر نیز  بازدهی و سودآوری بهتری نسبت به بانک داشته است و سرمایه‌گذاران آن سود قابل توجهی کسب کردند و در بیشترین حالت، به سود 28 درصد سالیانه رسید.

برای سرمایه گذاری مستقیم چه کنم؟

برای خرید سهام باید در کارگزاری حساب باز کرده https://ebidar.com/register-in-bourse/ و با استفاده از پلتفرم‌های معاملاتی مانند بیدار تریدر، اقدام به خرید و فروش سهام کنید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسيولیتی درباره آن ندارد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد