بورس مثبت شد / حمایت دوباره از صندوق‌های دولتی

بورس مثبت شد / حمایت دوباره از صندوق‌های دولتی

در حالی که در مرحله پیش‌گشایش عرضه در برخی شاخص‌سازان از تقاضا بیشتر و در جریان معاملات روز گذشته صف‌های فروش جمع نشد اما شروع معاملات بورس امروز با روند صعودی شاخص‌سازان همراه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، با شروع معاملات امروز بازار سهام تقاضا در شاخص‌سازان تقویت شد و شاخص کل در 20 دقیقه ابتدایی معاملات بیش از 1/7 درصد رشد کرد، این رشد در حالیست که در مرحله پیش‌گشایش بورس امروز عرضه از تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز بیشتر بود اما با شروع معاملات تقاضا قوت گرفت و بورس مثبت شد.

در جریان معاملات امروز صندوق‌های دولتی در سقف قیمتی خود معامله می‌شوند و تقاضای زیادی دارند و این می‌تواند نشان از شروع حمایت دوباره از این این صندوق‌ها باشد، همچنین شاخص کل به محدوده حمایتی مهمی رسیده است و باید در این محدوده حمایت شود.

کارشناسان عقیده دارند بازار سهام غیر قابل پیش‌بینی شده است و بر اساس متغییرهای تاثیرگذار بر روند بازار سهام حرکت نمی‌کند و از طرفی ترس و بی‌اعتمادی به بازار سهام نیز هنوز ادامه دارد و سهامداران مثبت شدن بورس را فرصتی برای خروج از بازار سهام می‌دانند.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای فلزات اساسی، پالایشی و بانکی روندی مثبت دارند و نمادهای کوچک نیز در کنار نمادهای بزرگ رشد می‌کنند.

به عقیده کارشناسان برای متعادل شدن و شروع روند صعودی بورس حدود 10 تا 15 هزار میلیارد تومان پول نیاز است اما سيوال اینجاست که این پول برای متعادل شدن بازار سهام وجود دارد؟

از طرفی در جریان جلسه دیشب مدیران سازمان بورس دامنه نوسان منفی سهم‌ها از 5 درصد به 2 درصد کاهش پیدا کرد که این موضوع می‌تواند نوید خوبی برای بازار سهام باشد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد