فارس من| خرید نان کنجدی اختیاری است/رسیدگی بازرسان به تخلفات

فارس من| خرید نان کنجدی اختیاری است/رسیدگی بازرسان به تخلفات

ريیس اتحادیه صنف نانوایان سنگکی گفت: فروش نان کنجدی از سوی نانوایان نباید اجباری باشد و بازرسان به این مسيله رسیدگی می کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حالی که فروش خرید نان کنجدی در نانوایی ها اختیاری است اما رفتار نانوایی ها طوری است که برای مردم چاره ای جز خرید این نوع نمی ماند.

برخی نانوایی ها در برخی از اوقات روز تنها نان کنجدی می پزند و یا خریداران نان کنجدی را بدون صف راهی می کنند و مسايلی از این دست که خریدار را تحت فشار قرار می دهند که نان کنجدی خریداری کنند.

از آنجایی که فروش نان کنجدی برای نانوایان صرفه بیشتری دارد تمام تلاش خود را صرف می کنند که به جای نان معمولی، فروش نان کنجدی شان بیشتر شود.

«اصغر پابرجا» ريیس اتحادیه صنف نانوایان سنگکی در گفت گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: فروش نان کنجدی اکنون در سامانه های هوشمندی که توسط دولت در نانوایی ها نصب شده به عنوان یک گزینه وجوددارد بنابراین مفهوم آن این است که فروش آن از نظر دولت غیر مجاز نیست اما نکته اینجاست که خرید کاملا آزاد و اختیاری است و هیچ نانوایی نباید خریداران را تحت فشار قرار دهد که نان کنجدی بخرند.

پابرجا افزود: بازرسی های نانوایی باید به این مسيله توجه کنند و در صورت تخلف با آنها برخورد شود.

مخاطبان فارس من با ثبت سوژه ای با عنوان «شکایت از فروش اجباری نان کنجدی توسط نانوایی ها» اعلام کردند: تقریبا تمامی نانوایان در سطح شهر اقدام به فروش اجباری نان کنجدی می‌کنند لطفا جلوی این اقدام گرفته شود.

مخاطبان فارس من با ثبت سوژه دیگری با عنوان« تعلل برخی نانوایی ها در پخت نان ساده» اعلام کردندمدتی است که در نانوایی‌های سنگکی و بربری، بسیاری از مردم حتی در زمان خلوتی نانوایی‌ها هم باید زمان زیادی منتظر بمانند.

کافی است که از نانوایی درخواست نان ساده کنید یا می‌گویند فقط کنجدی دارم و نان ساده نداریم و یا می‌گویند «باید صبر کنی تا برایت نان ساده پخت کنیم!» و مشتری را آنقدر معطل می‌کنند تا از گفته خود پشیمان شود.
در هر تنور تعداد کمی نان ساده پخت می‌کنند و اکثر نان‌ها هم کنجدی است تا خرید نان کنجدی را به مردم تحمیل کنند و می‌خواهند با افزودن میزان ناچیزی کنجد روی نان سود بیشتری از این طریق کسب کنند. در حالی نانوایی‌ها مردم را مجبور به خرید نان کنجدی می‌کنند که خرید نان کنجدی باید به درخواست مشتری باشد و فروش نان کنجددار به صورت اجباری تخلف می‌باشد آیا گرانفروشی نان یا اجبار و تحمیل خرید نان کنجدی به مشتری تخلف محسوب نمی‌شود؟ و نباید با آن برخورد شود.این روش که برخی از نانوایان در پیش گرفته و فروش نان کنجدی را به اجبار و نه به درخواست مشتری و با قیمت بالاتر انجام می‌دهند و در صورتی که نان ساده بخواهند با وجود نبودن صف و خلوتی نانوایی او را معطل کنند، چیزی جز تحقیر مشتری نیست.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد