نرخ ارز صرافی ملی امروز چهارشنبه 10 آذرماه

نرخ ارز صرافی ملی امروز چهارشنبه 10 آذرماه

نرخ ارز در صرافی‌ ملی امروز چهارشنبه نیز اعلام و با یک روند کاهشی قیمت رقم 26 هزار و 462 تومان ثبت شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز چهارشنبه 10 آذرماه نرخ ارز در صرافی ملی همانند روزهای گذشته اعلام شد.

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، قیمت 26462 تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار نیز در این صرافی 25938 تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی 30753 تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی 30144 قیمت خورده است.

افت قیمت دلار در بازار پشت خطی

روز سه‌شنبه، همزمان با شروع مذاکرات و در بازار پشت خطی، میزان فروش دلار افزایش یافت، به‌طوری‌که در ساعات انتهایی روز این ارز در محدوده 29 هزار و 100 تومان مورد معامله قرار گرفت. این اتفاق در حالی رخ داد که ظهر روز سه‌شنبه، ارزش اسکناس آمریکایی به نزدیکی محدوده 29 هزار و 500 تومان رسیده بود.

پس از نخستین سیر نزولی دلار در بعدازظهر روز دوشنبه، نوبت به ادامه کاهش بهای این ارز در ابتدای روز سه‌شنبه رسید. در ابتدای روز سه‌شنبه، سرعت نزول دلار کند شد، ولی این ارز در ابتدا به مرز 29 هزار تومانی برخورد کرد و بعدازظهر وارد کانال 28 هزار تومانی شد.

ساعت 3 بعدازظهر اسکناس آمریکایی در محدوده 28هزار و 970 تومان قرار گرفت که 410 تومان کمتر از قیمت این ارز در همین بازه زمانی روز دوشنبه بود. به گفته فعالان، خوش‌بینی نسبت به آینده مذاکرات هسته‌ای عامل مهمی بود که زمینه‌ساز افت قیمت دلار شد.

میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین، با اشاره به پایان یافتن نشست کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد که «مذاکرات آغاز موفقیت‌آمیزی داشت و شرکت‌کنندگان در مورد اقدامات فوری بیشتر به توافق رسیدند.» وی در جایی دیگر عنوان کرده است که در دور جاری مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+4، دستیابی به توافق «امکان‌پذیر» است و باید تلاش شود مذاکرات در مسیری حرکت کند که به موفقیت منجر شود.

علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران نیز در پایان دور اول مذاکرات، تصویب بررسی لغو تحریم‌ها را به عنوان اولویت اول دستور کار کمیسیون مشترک برجام، دستاوردی قابل توجه برای کشور توصیف کرد.

مجموع چنین صحبت‌هایی موجب شد معامله‌گران از نخستین روز مذاکرات وین برداشت مثبتی داشته باشند و بیشتر ترجیح دهند که در موقعیت فروش قرار بگیرند. در واقع پیش‌تر، عده‌ای عدم امیدواری نسبت به آینده این دور از مذاکرات هسته‌ای را عامل رشد قیمت معرفی کرده‌ بودند. البته گروه دیگری نیز باور داشتند که هماهنگ شدن با نرخ تورم زمینه‌ساز افزایش قیمت دلار شده بود.(دنیای اقتصاد)

مطالعه بیشتر: واکنش بازار دلار بعد از مذاکرات / قیمت دلار امروز آذر کاهشی است؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد