شادی قورباغه ها در دیگ آبجوش

شادی قورباغه ها در دیگ آبجوش

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به پایان رقص سماع در تخت طاووس و حمایت از تولیدی که معنایش فقط گرانی بوده و...

به گزارش بورس نیوز، اگرچه فعالان بازار سرمایه روی واکنش مثبت بازار به تغییر رییس تخت طاووس خیلی حساب کرده بودند؛ ولی امروز معلوم شد این بازار خسته تر از آن است که با یک تغییر مدیریتی، تخته گاز براند. همین که یک روز سبز شد نیز هنرنمایی دوستان برای استقبال از رییس بوده و بیش از این نباید توقع داشت!

 

شادی قورباغه ها در دیگ آبجوش 

روز گذشته گزارشی منتسب به سازمان برنامه و بودجه در فضای مجازی منتشر شد که در آن اعلام شده بود در صورت تداوم تحریم‌ها، 6 سال دیگر دلار به 285 هزار تومان و در صورت لغو تحریم‌ها به 55 هزار تومان خواهد رسید. این نرخ ها اگرچه موجب حیرت مان شد، اما وقتی یادمان آمد که چند سال پیش دلار 30 هزار تومانی برای ما باورپذیر نبود، اما امروز به راحتی از آن سخن می گوییم؛ از تعجب کاسته می شود. نکته جالب توجه اینجاست که سازمان برنامه و بودجه بعد از 24 ساعت از انتشار این گزارش، فقط اعلام کرد این گزارش مربوط به دولت قبل بوده و یک اظهار نظر شخصی است اما‌ در تکذیبیه این سازمان به هیچ عنوان به اشتباه بودن یا نبودن چنین اعداد و ارقامی اشاره نشده است.‌ بعضی ها چقدر منتظر افزایش نرخ ارز و رشد قیمت سهام شان هستند و خدا میداند که چقدر این روزها به قورباغه ای که در دیگ آب جوش قرار گرفته، شبیه شده ایم!

 

خواب خرگوشی اتحادیه لوازم خانگی 

اتحادیه محترم لوازم خانگی هر گونه افزایش قیمت لوازم خانگی را تکذیب کرده است، اما جالب توجه اینجاست که قیمت لوازم خانگی و محصولات برقی ایرانی در یک ماه گذشته رشد بیش از 10 درصدی داشته است.‌ حالا درست است که ما از تولید داخلی حمایت می‌کنیم و معتقدیم باید مانع واردات شد تا تولیدکنندگان داخل سرپا بایستند؛ اما این به معنای آن نیست که به تولیدکنندگان اجازه دهیم هرطور که دلشان می خواهد با قیمت ها بازی کنند. امیدواریم به این سبک‌ گرانی توجه شود، چرا که انتظار مردم این است که اگر صحبت از حمایت از کالای تولید داخل می‌شود، قیمت به عنوان یک مزیت رقابتی، پایین‌تر از قیمت‌های وارداتی باشد و این طور نباشد که کالاهای کم کیفیت تر در یک بازار انحصاری به مردم زود چپانی شود،  البته خدا کند دوستان در اتحادیه ها هم قبل از هرگونه اظهار نظر، بازار محصولاتش را ببینند و اظهاراتی نکنند که موجب خنده و شوخی بین مردم شود.

 

نابغه هایی که باید ترشی انداخت 

یکی از دوستان هم نطق کرده و فرموده اگر مردم نان و برنج و گوشت نداشته باشند که بخورند ، می توانند ماکارونی و تخم‌ مرغ ‌‌بخورند که خیلی هم بهتر است"" چنین درک اقتصادی در هیچ جای دنیا مرسوم نیست. فقط ای کاش روزی یک سرای کوچک جایگزین ویلاهای لاکچری بعضی اقایان شود که آن هم خوب است. امیدواریم روزی برسد که بتوان این نابغه های اقتصادی را به عنوان نخبگان این مملکت صادر کرد شاید به درآمدزایی برسیم.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد