حباب در قیمت سهام شرکت "تامین سرمایه امید"

حباب در قیمت سهام شرکت "تامین سرمایه امید"

درآمد‌های شناسایی‌شده تامین سرمایه امید که البته در اکثر شرکت‌های تامین سرمایه نیز به چشم می‌خورد سهم بالای درآمد‌های حاصل از سود بانکی و اوراق است و تاسف‌ برانگیزتر آنکه خدمات مالی ارايه‌ شده است.

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در شرایطی که شاهد شکل‌گیری حباب قیمتی در بسیاری از سهام زیانده و بی‌کیفیت بازار سرمایه کشور هستیم، ورود سرمایه‌گذاران بی‌اطلاع از صورت‌های مالی شرکت‌ها به بازار سرمایه، منجر به تشکیل حباب‌های قیمتی در نماد شرکت‌های سود ده و البته کم فعالیت بازار سهام نیز گردیده است.

شاید باورش سخت باشد، اما از 6.365 میلیارد ریال سود خالص شرکت تامین سرمایه امید در سال مالی 1399، بیش از 5.129 میلیارد ریال (بیش از 80 درصد) از آن سهم سود ناشی از سپرده‌های بانکی و اوراق بهادار است.

نکته جالب در مورد درآمد‌های شناسایی‌شده این شرکت که البته در اکثر شرکت‌های تامین سرمایه نیز به چشم می‌خورد سهم بالای درآمد‌های حاصل از سود بانکی و اوراق است و تاسف‌ برانگیزتر آنکه خدمات مالی ارايه‌ شده توسط این شرکت‌ها که به‌نوعی سوپرمارکت مالی هم محسوب می‌شوند، بسیار ناچیز است.

همان‌گونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌گردد، از مجموع کل درآمد‌های 6.365 میلیارد ریالی شناسایی‌شده شرکت تامین سرمایه امید در سال مالی 1399 تنها در حدود 412 میلیارد ریال مربوط به درآمد‌های حاصل از ارايه خدمات تخصصی نظیر مدیریت صندوق و مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری است که این موضوع نشان‌دهنده شناسایی درآمد‌هایی بادآورده از این شرکت‌ها به‌واسطه انحصار و سرمایه‌های بالایشان است.

بیشتر بخوانید:

نماد نوآوری در تامین مالی 5.000 میلیاردی شد

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد