ادارات استان بوشهر فردا تعطیل هستند

ادارات استان بوشهر فردا تعطیل هستند

ادارات استان بوشهر، به منظور کاهش مصرف برق فردا، دوشنبه 21 تیر، تعطیل هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، با اعلام معاون مدیریت و توسعه منابع استانداری بوشهر به منظور کاهش مصرف برق، ادارات استان بوشهر فردا دوشنبه 21 تیر تعطیل شدند.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز ادارات این استان از ساعت 6 و 30 دقیقه تا ساعت 11 فعالیت می‌‌کنند.

پیش از این نیز در روز 14 تیر به منظور مدیریت مصرف برق، ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر از ساعت 6 و 30 دقیقه تا ساعت 12 تغییر کرده بود (ایسنا).

در همین رابطه، هفته گذشته رضا اردکانیان، وزیر نیرو درباره تدابیر این وزارتخانه برای حل مشکل قطعی برق گفت: تصمیم گرفته شد تا پایان مرداد در سراسر کشور، پنج‌شنبه‌ها برای سازمان‌های دولتی مطابق با ترتیباتی تعطیل اعلام شوند و درباره ساعت کار ادارات نیز به استانداران نیز اختیارات داده شده تا تصمیم بگیرند و اطلاع‌رسانی می‌شود (تسنیم).

فریدون حسنوند، ريیس کمیسیون انرژی نیز ريیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به پیشنهادات این کمیسیون برای جلوگیری از خاموشی‌ها گفت: پیشنهادات این بود در برخی از استان‌های جنوبی کشور به طور متوالی در چند هفته استان‌های بوشهر، هرمزگان خوزستان، بخشی از فارس، سیستان و بلوچستان و ایلام و استان‌های گرمسیری حتما تعطیلی داشته باشد و شهر‌های قرمز را حتما دولت تعطیل اعلام کند و همچنین تمام شهر‌های کشور تا پایان شهریور پنجشنبه‌ها تعطیل اعلام شود تا به کاهش مصرف برق کم کند.

وی ادامه داد: در کنار این موضوع وزارتخانه‌ها، تمام نیرو‌های مسلح و بیمارستان‌ها موظف شدند از ژنراتور‌های خود استفاده کند و از برق سراسری کمتر استفاده شود که مشترکین مصرف خانگی با کاهش قطعی روبه‌رو شوند، همچنین دو درصد از مصرف برق کشور در روشنایی و معابر است که از وزارت نیرو خواستیم این روشنایی معابر تقلیل شود (تسنیم).

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد