ال 90 با کیفیت گذشته به بازار ایران می‌آید؟/ قیمت احتمالی خودروی مشترک ایران و روسیه

ال 90 با کیفیت گذشته به بازار ایران می‌آید؟/ قیمت احتمالی خودروی مشترک ایران و روسیه

همکاری خودرویی بین ایران و روسیه به تولید خودروی ال 90 رسید. آیا این خودرو با کیفیت گذشته تولید و روانه بازار می‌شود؟ قیمت این محصول چقدر خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، چندی پیش اخباری از گسترش همکاری بین ایران و روسیه منتشر شد. همکاری بین دو کشور به صنعت خودروسازی و تبادل قطعات نیز رسید. گفته می‌شود این دو کشور قصد دارند تا محصول مشترکی را تولید و روانه بازار کنند که احتمالا ال 90 خواهد بود.

این همکاری در شرایطی اتفاق می‌افتد که هر دو کشور در وضعیت تحریمی قرار دارند. این تحریم‌ها باعث شده است صنعت خودروسازی روسیه دچار مشکلاتی، از جمله تامین قطعات خودرو شود. چندی پیش روسیه اقدام به حذف برخی از آپشن‌های محصولاتش، از جمله ترمز ضدقفل و کیسه‌های ایمنی هوا شد. همچنین، این کشور برای جلوگیری از صنعت خودروی روسیه، اقدام به تولید خودروهای لوآپشن کرد.

ال 90 تولید می‌شود

اما آخرین اخباری که از این همکاری منتشر شد، تولید مجدد ال 90 در ایران است.

منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در گفتگویی اعلام کرد: خودروی ال 90 دارای یک پلتفرم مدرن و به روز است. مجموعه‌ای که در کشور روی آن سرمایه‌گذاری شده و بیش از 70 درصد خط و قطعات آن در داخل وجود دارد. اگر بتوانیم 30 درصد باقی‌مانده را اضافه کنیم، می‌توان دوباره خودروی ال90 کیفی و به روز که همه مردم از آن راضی بودند تولید کرد.

او افزود: یکی از برنامه‌های ما استفاده از 70 درصد ظرفیت بلا استفاده این محصول با همکاری‌های بین‌المللی است تا یک محصول به‌روز با همان سطح کیفیتی که همگان از آن راضی بودند عرضه کنیم. در تلاشیم نمونه های اولیه این خودرو را تا پایان سال تولید کنیم، اما خط تولید آن سال آینده راه‌اندازی می‌شود. روس‌ها گزینه‌های خوبی برای قوای محرکه ال90 معرفی کردند که بررسی شده و در کنار آن گزینه‌های داخلی نیز مطرح است.(اقتصاددان)

ال 90 با کیفیت گذشته تولید می‌شود؟

آیا این خودرو با کیفیتی که در سال‌های گذشته در بازار ایران بود، تولید می‌شود؟

کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: ایران و روسیه توان تولید ال 90 با کیفیت سال‌های گذشته را دارند. در کشور خط مونتاژ این خودرو وجود دارد و تولید ال90 برای ایران مشکلی نیست. اما این بحث تنها به صحبت مسيولان محدود شده و هنوز اقدامی در این رابطه صورت نگرفته است. باید این تصمیم عملی شود تا نتیجه آن را مشاهده کرد.

او افزود: از پشت پرده این صحبت‌ها خبری نیست. اما به نظر می‌رسد روسیه در زمینه تامین قطعه باشد و ایران به مونتاژ مشغول شود. اما باید به این نکته توجه کرد که تولید ال90 تحت لیسناس فرانسه است و روسیه به راحتی نمی‌تواند با ایران قطعه خودرو تبادل کند.

قیمت خودروهای ایرانی- روسی

محصول مشترک ایران و روسیه با چه قیمتی وارد بازار خودروی کشور می‌شود؟

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: به دلیل اینکه هنوز جزيیاتی از این تصمیم اعلام نشده، نمی‌توان در رابطه با قیمت این خودرو پیش‌بینی کرد. اما به نظر می‌رسد خودروهای حاصل از این همکاری قیمتی در پایه خودروهای چینی در بازار را داشته باشد.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد