آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز 21 فروردین چقدر بود؟

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز 21 فروردین چقدر بود؟

هر قطعه سکه در آخرین روز کاری هفته به قیمت 10 میلیون و 600 هزارتومان رسید. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 21 فروردین چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه 19 فروردین با 7,400 تومان کاهش، یک میلیون و 51 هزار و 100 تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: قیمت طلا در معاملات روز جمعه تحت‌تاثیر آمار اقتصادی مطلوب چین که امیدها به احیای اقتصادی سریع را تقویت کرد و به تقاضا برای خرید طلا به‌عنوان دارایی امن ضربه زد، کاهش یافت اما در مسیر رشد هفتگی بیش از یک درصد قرار دارد.

بهای هر اونس طلا (در ساعت 19روزجمعه به وقت تهران) با 7/ 0 درصد کاهش، به 1745 دلار و 60 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج‌شنبه تا مرز 1758 دلار صعود کرد که بالاترین قیمت در بیش از یک ماه گذشته بود. افت دلار و بازده اوراق خزانه به همراه تاکید بانک مرکزی آمریکا بر اجرای سیاست‌های تسهیلی، قرنطینه‌های اروپایی و نتایج منفی واکسن کووید-19 در آسیا، هفته جاری از قیمت طلا پشتیبانی کرد.

از سوی دیگر، آمار اقتصادی مطلوب خارج از آمریکا باعث شد سرمایه‌گذاران پس از افزایش قیمت روز پنج‌شنبه در بازار طلا، به سودگیری بپردازند.

روند نزولی سکه

نوسانات قیمتی سکه سبب شد هفته منفی برای این فلز گرانبها رقم بخورد. به‌رغم حرکت صعودی اونس طلا در روزهای گذشته، بهای سکه درگیر تغییرات قیمت دلار بوده که حاصل از اخبار و مذاکرات برجامی است. با توجه به این موضوع، سکه نیز ریزش نسبتا شدیدی را شاهد بود.

هر قطعه سکه در آخرین روز کاری هفته به قیمت 10 میلیون و 600 هزارتومان کاهش یافت و افت هفتگی 7/ 4 درصدی را به ثبت رساند. بازار سکه به نوسانات قیمتی دلار دل بسته تا از حبس در دو محدوده 10 میلیون و 500 هزار و 10میلیون و 800 هزارتومان جدا شود و روند مشخص‌تری را برای خود تعیین کند.

با توجه به نزدیک شدن ایام ماه مبارک رمضان و سیر نزولی تقاضا به احتمال بالایی از مقدار حباب سکه کاسته شود و شاهد افت قیمت در محدوده حباب باشیم.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد