10 هزار مگاوات واحد نیروگاهی از مدار خارج شد

10 هزار مگاوات واحد نیروگاهی از مدار خارج شد

شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: میزان 10 هزار مگاوات از نیروگاه‌ها برای تعمیرات دوره‌ای طبق برنامه از پیش تعیین شده از مدار خارج هستند، ولی این موضوع در تامین برق مشکلی ایجاد نمی‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

چندی پیش رییس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بر تهیه طرح جامع مدیریت تولید و مصرف انرژی تاکید کرد.

حجت الاسلام ريیسی ضرورت مدیریت تولید، تامین و مصرف برق کشور، استفاده حداکثری از توان داخلی برای احداث نیروگاه‌ها و پیش‌بینی‌ها برای تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌های تولید برق را مورد تاکید قرار داد.

تعمیرات زمان‌بندی شده نیروگاهی یکی از مهم‌ترین گام‌ها در تامین نیازهای برقی کشور است و براین اساس برنامه زمان‌بندی شده تعمیرات نیروگاهی طبق روال هرساله از ابتدای مهر آغاز شده تا نیروگاه‌ها به موقع برای تامین اوج بار تابستان آماده باشند.

براساس اعلام امروز روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، قدرت عملی تولید نیروگاه‌ها 44 هزار مگاوات است و میزان 10 هزار مگاوات از نیروگاه‌ها جهت تعمیرات دوره‌ای طبق برنامه از پیش تعیین شده از مدار خارج هستند.

شرکت مدیریت شبکه برق ایران همچنین اعلام کرد: امروز یکشنبه 25 مهرماه پیش بینی نیاز مصرف برق کشور حدود 43 هزار و 700مگاوات است که با توجه به قابلیت تولید نیروگاه ها مشکلی در تامین برق هم‌وطنان وجود ندارد.

گزارش پیک بار مصرف برق در مدت مشابه در سال گذشته 38 هزار و 57 مگاوات بوده که نشان می دهد میزان مصرف برق نسبت به سال قبل حدود 5 هزار مگاوات افزایش داشته است.

میزان مصرف در بخش صنایع 5 هزار و 200 مگاوات گزارش شده که در مقایسه با سال قبل که 4 هزار و 262 مگاوات بوده، حدود یک هزار مگاوات افزایش داشته است.

 مصرف برق روز گذشته با وجود خنک‌تر شدن دمای هوا افزایش یافت، به طوری که در مقایسه با مدت مشابه پارسال با رشد بیش از 6 هزار مگاواتی همراه شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد