10 خبر مهم برای بازار ارز امروز / سیگنال‌هایی که نشان از ارزانی احتمالی دارند

10 خبر مهم برای بازار ارز امروز / سیگنال‌هایی که نشان از ارزانی احتمالی دارند

قیمت دلار در شروع هفته جاری در حالی 24280 تومان در بازار رسید که این نرخ در پایان هفته گذشته 23950 تومان بود. اما آیا این روند ممکن است ادامه یابد؟ آخرین اخبار حاوی چه سیگنال‌هایی برای بازار ارز هستند؟

قیمت دلار در شروع هفته جاری در حالی 24280 تومان در بازار رسید که این نرخ در پایان هفته گذشته 23950 تومان بود. اما آیا این روند ممکن است ادامه یابد؟ آخرین اخبار حاوی چه سیگنال‌هایی برای بازار ارز هستند؟ در این گزارش 10 خبر مهم و احتمالا اثرگذار بر بازار ارز را ملاحظه کنید:

ـ ريیس‌جمهور گفت: براساس گفته مسيولین، در سال آینده به واکسن ایرانی می‌رسیم و واکسیناسیون با واکسن‌های داخلی انجام خواهد شد.

ـ درحالی‌که دولت و مجلس به‌طور همزمان از حذف ارز کالاهای اساسی برای سال آینده و تک‌نرخی شدن آن خبر می‌دادند، براساس اطلاعیه‌ای که شرکت بازرگانی دولتی ایران صادر کرده نرخ ارز برخی کالاهای اساسی از جمله روغن برای سال آینده حذف نخواهد شد.

ـ تفاهم‌نامه همکاری موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی و دانشگاه علوم پزشکی ایران برای اجرای مرحله آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا با نام رازی کوو فارس امضا شد.

ـ سفیر آمریکا در روسیه از گفت‌وگوی کشورش با مسکو درباره بازگشت به توافق هسته‌ای خبر داد.

ـ معاون اول ريیس جمهور با بیان اینکه سیاست دولت در حمایت از ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی در حال بررسی است، گفت: تلاش خواهیم کرد تا هیچ کمبودی در زمینه کالا‌های اساسی ایجاد نشده و زندگی مردم دچار تنش نشود.

ـ ريیس اتاق بازرگانی ایران و گرجستان گفت: گرجستان در ماه‌های گذشته چه از طریق کامیون‌های ایرانی و چه به وسیله کامیون‌های گرجی از ورود کالاهای ایرانی ممانعت به عمل آورده و رفع این ممنوعیت نیازمند مذاکراتی در سطح مسيولان ارشد دیپلماسی کشور است.

ـ دیروز سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی 6هزار و 317 مورد جدید کووید19 در کشور طی 24 ساعت گذشته خبر داد. متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 82 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به 57 هزار و 889 نفر رسید.

ـ «فیصل بن فرحان آل سعود»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفته که کشورش پرونده هسته‌ای ایران و چالش‌های دیگر را با دولت جدید آمریکا بررسی خواهد کرد.

ـ مهرداد عمادی، کارشناس روابط خارجی درباره احتمال مذاکره ایران و آمریکا در گفتگو با تجارت‌نیوز گفته است: شما هیچ وقت یکباره به این مذاکرات بر نمی‌گردید. پیش از بازگشت تماس‌هایی هست که به آن تماس‌ها، گفتگوهای آماده‌سازی می‌گویند.

ـ محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت: روابط با ترکیه برای ما بسیار مهم است. با رفتن دولت تروریست دونالد ترامپ امیدواریم که روابط کشورهای منطقه به حالت عادی خود بازگردد. اکنون وظیفه آمریکاست که به برجام بازگردد و تعهدات خود را اجرا کند.

آخرین نرخ ارز را در صفحه قیمت دلار دنبال کنید.

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد