زعفران یکه تاز بازار آتی بورس کالا

زعفران یکه تاز بازار آتی بورس کالا

در هفته منتهی به 19 شهریور 1400 در بازار مشتقه بورس کالا 161 هزار قرارداد آتی بر پایه دارایی‌های زعفران نگین و پوشال، پسته و موارد دیگر منعقد شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در هفته منتهی به 19 شهریور ماه 1400 در بازار مشتقه بورس کالای ایران 161 هزار قرارداد آتی بر پایه دارایی‌های زعفران نگین و پوشال، پسته، زیره سبز، نقره و صندوق طلا منعقد شد و ارزش 259 میلیارد تومان را در پی داشت؛ بیشترین حجم و ارزش معاملات هفتگی از آن زعفران نگین بود.

 در جریان معاملات هفته گذشته 147 هزار و 437 قرارداد آتی زعفران نگین بر پایه سه دوره تحویل شهریور، آبان و دی ماه امسال در حالی منعقد شد که ارزش حدود 226 میلیارد تومان در بازار مشتقه بورس کالا به ثبت رسید؛ با ثبت این آمار، 91 درصد حجم و 87 درصد از ارزش کل معاملات این هفته در اختیار زعفران نگین قرار گرفت.

انعقاد 1905 قرارداد آتی زعفران پوشال نیز ارزش 2 میلیارد  و 300 میلیون تومان را در دو سررسید شهریور و آبان ماه در پی داشت.

بیشتر بخوانید

  •  بورس رشد کرد؛ شاخص کل به یک میلیون و 530 هزار واحد رسید

معامله گران 12 هزار و 127 قرارداد آتی نقره را نیز برای تحویل در دو سررسید مهر و آبان ماه در حالی منعقد کردند و ارزش بیش از 27 میلیارد  و600 میلیون تومان را به ثبت رساندند. این ارزش معاملاتی پس از ارزش معاملات قرارداد‌های آتی زعفران نگین بالاترین رقم در کل بازار بود.

انعقاد 267 قرارداد آتی صندوق طلای سررسید مهر ماه امسال نیز ارزش 2 میلیارد و 380  میلیون تومان را رقم زد تا این دارایی پایه از نظر ارزش معاملات در رتبه سوم بازار قرار گیرد.

در جریان معاملات هفته گذشته، 19 قرارداد آتی پسته سررسید مهر ماه امسال منعقد شد تا ارزش نزدیک به 360  میلیون تومان  در بازار ثبت شود.

انتهای پیام/

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد