رکوردشکنی تولید آلومینیوم چین در نیمه نخست 2021

رکوردشکنی تولید آلومینیوم چین در نیمه نخست 2021

داده‌های رسمی نشان می‌دهد که تولید آلومینیوم اولیه چین در ماه ژوين برای دومین ماه پیاپی کاهش یافت، چون محدودیت مصرف برق در مراکز ذوب یوننان سبب مهار عرضه شد.

به گزارش بورس نیوز، داده‌های رسمی نشان می‌دهد که تولید آلومینیوم اولیه چین در ماه ژوين برای دومین ماه پیاپی کاهش یافت، چون محدودیت مصرف برق در مراکز ذوب یوننان سبب مهار عرضه شد.


  • بیشتر بخوانید: مسیر هموار درآمدزایی "ایرالکو" در جاده صعود

اداره ملی آمار چین در گزارش اخیر خود اعلام کرد: تولید کننده برتر آلومینیوم جهان در ماه ژوين 3 میلیون و 290 هزار تن تولید داشت و هرچند این میزان در مقایسه با 3 میلیون و 320 هزار تن ماه می‌کاهش داشت، اما از نظر مقایسه سالانه 9.3 درصد افزایش نشان داد.

تولید آلومینیوم چین در نیمه نخست 2021 به رکورد 19 میلیون و 640 هزار تن رسید که این میزان 10.1 درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود و کارخانه‌های ذوب فلز با توجه به افزایش مناسب قیمت آن در سال جاری میلادی به تولید بیشتر ترغیب شدند.

ایالت یوننان که به لطف منابع فراوان برقابی حدود یک دهم ظرفیت آلومینیوم چین را در خود جای داده، اواخر ماه مه پس از خشکسالی شدید و کاهش تولید برق به کارخانه‌های ذوب دستور داد تا مصرف انرژی را کاهش دهند.

اگرچه وضعیت خشکسالی فروکش کرد و محدودیت‌ها به تدریج برداشته شد، اما به تازگی این استان، محدودیت‌های برقی را برای تولیدکنندگان روی و قلع اعمال کرده است.

«پل ادکینز» مدیر عامل شرکت AZ China (فعال در زمینه مشاوره آلومینیوم) گفت: هرچند کمبود آب در یوننان به تولید ماه ژوين آسیب زد، ولی AZ پیش بینی نمی‌کند که کمبود آب بر تولید فصل سوم تاثیر بگذارد، زیرا دیگ‌های ذوب فلز با سرعت تمام برگشته اند یا در راه بازگشت به تولید هستند.

وی گفت: موجودی کم فلز و کاهش تولید حتی با وجود فشار شورای دولتی چین و آزادسازی ذخایر استراتژیک از قیمت آلومینیوم حمایت کرده است.

ادکینز پیش بینی کرده که تولید سالانه آلومینیوم در سال 2021 سطح 40 میلیون تن را آزمایش کند، زیرا ظرفیت ذوب اضافی قرار است در سه ماهه چهارم وارد بازار شود.

اداره ملی آمار چین اعلام کرده که تولید 10 فلز رنگی از جمله مس، آلومینیوم، سرب، روی و نیکل در ماه ژوين 5 میلیون و 490 هزار تن بوده که این رقم حتی از میزان 5 میلیون و 450 هزار تنی ماه می‌هم بیشتر شد و 8 درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

تولید نیمه نخست 2021 این گروه که فلزات دیگری همچون قلع، آنتیموان، جیوه، منیزیم و تیتانیوم را نیز شامل می‌شود با رشد 11 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 32 میلیون و 550 هزار تن رسیده است.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد